Autoregulace žáků základních škol v závislosti na míře spirituality
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Skarupská, Helena
|
|
dc.contributor.author |
Klokočka, Jan
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:42Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:42Z |
|
dc.date.issued |
2021-12-09 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51448
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce "Míra autoregulace žáků základních škol v závislosti na míře spirituality" je zaměřena na téma autoregulace a jejího vztahu ke spiritualitě u žáků základních škol. Teoretická část práce je rozdělena do tří částí, které se postupně zabývají autoregulací, spiritualitou a vztahem mezi nimi. V praktické části práce jsou prezentovány výsledky výzkumu, jehož hlavním cílem bylo prozkoumat, zdali existuje souvislost mezi mírou spirituality žáků 8. a 9. tříd základních škol. Také zjišťuje míru autoregulace a spirituality a těchto žáků. Výzkumný soubor byl tvořen 369 žáky 8. a 9. tříd základních škol z celé České republiky. |
|
dc.format |
69 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
autoregulace
|
cs |
dc.subject |
spiritualita
|
cs |
dc.subject |
základní škola
|
cs |
dc.subject |
druhý stupeň
|
cs |
dc.subject |
edukační proces
|
cs |
dc.subject |
psychologie náboženství
|
cs |
dc.subject |
spirituální gramotnost
|
cs |
dc.subject |
self-regulation
|
en |
dc.subject |
spirituality
|
en |
dc.subject |
elementary school
|
en |
dc.subject |
middle school
|
en |
dc.subject |
educational process
|
en |
dc.subject |
psychology of religion
|
en |
dc.subject |
spiritual literacy
|
en |
dc.title |
Autoregulace žáků základních škol v závislosti na míře spirituality |
|
dc.title.alternative |
Self-Regulation of Middle School Students Depending on the Level of Spirituality |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2022-05-16 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis "Self-Regulation of Middle School Students Depending on the Level of Spirituality" is focused on the problem of self-regulation and its connection to spirituality of middle-school students. The theoretical part of the work is divided into three sections, consecutively dealing with autoregulation, spirituality, and the relationship between them. Presented in the practical part are the results of a research, whose main goal was to find out whether a relationship between self-regulation and spirituality of 8th and 9th grade pupils exists, it also measures the levels of self-regulation and spirituality of these pupils. The research group consisted of 369 8th and 9th grade pupils from all of Czech Republic. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
60368
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2022-04-14 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account