Podpora technického myšlení u dětí v mateřské škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Pacholík, Viktor
|
|
dc.contributor.author |
Jandíková, Martina
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:42Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:42Z |
|
dc.date.issued |
2021-10-12 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51441
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce aplikačního charakteru se zaměřuje na rozvoj technického myšlení u dětí v mateřské škole. Teoretická část práce se zabývá technikou a technickou gramotností v České republice a potřebou jejího rozvoje již u malých dětí. Jsou zde definovány pojmy technické myšlení a technické dovednosti. Rozvíjení technického myšlení u dětí v mateřské škole je realizováno pomocí polytechnického vzdělávání. V druhé polovině teoretické části práce jsou sumarizovány poznatky z oblasti polytechnického vzdělávání v mateřské škole a důvody jejich potřeby. Praktická část práce spočívá ve vytvoření sady aktivit podporující technické myšlení u dětí předškolního věku a její realizaci ve vybrané mateřské škole. Aktivity jsou vytvořeny na základě principů polytechnického vzdělávání. Sada aktivit je v praktické části evaluována na základě sebereflexe a je popsán její průběh realizace. V závěru práce je vytvořeno doporučení pro praxi mateřských škol. |
|
dc.format |
75 s.+ 5 s. příloh |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
technika
|
cs |
dc.subject |
technické myšlení
|
cs |
dc.subject |
technická gramotnost
|
cs |
dc.subject |
polytechnické vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
technique
|
en |
dc.subject |
technical thinking
|
en |
dc.subject |
technical literacy
|
en |
dc.subject |
polytechnic education
|
en |
dc.title |
Podpora technického myšlení u dětí v mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
Children's support of technical thinking in nursery school |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Obonya, Juraj |
|
dc.date.accepted |
2022-06-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis on application character focuses on developing technical thinking in children in kindergarten. The theoretical part of the thesis deals with technique and technical literacy in the Czech Republic and the need for its development in young children. The concepts of technical thinking and technical skills are defined here. The development of technical thinking in children in kindergarten is realized through polytechnic education. The second half of the theoretical part summarizes the knowledge of polytechnic education in kindergarten and the reasons for their need. The practical part of the work consists in creating a set of activities supporting technical thinking in preschool children and its implementation in a particular kindergarten. The activities are designed based on the principles of polytechnic education. The set of activities is evaluated through self-reflection, and its course of implementation is described. At the end of the work, a recommendation for the practice of kindergartens is provided. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
60254
|
|
dc.date.submitted |
2022-04-28 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account