Podpora technického myšlení u dětí v mateřské škole

DSpace Repository

Language: English čeština 

Podpora technického myšlení u dětí v mateřské škole

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pacholík, Viktor
dc.contributor.author Jandíková, Martina
dc.date.accessioned 2022-07-15T09:23:42Z
dc.date.available 2022-07-15T09:23:42Z
dc.date.issued 2021-10-12
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/51441
dc.description.abstract Tato bakalářská práce aplikačního charakteru se zaměřuje na rozvoj technického myšlení u dětí v mateřské škole. Teoretická část práce se zabývá technikou a technickou gramotností v České republice a potřebou jejího rozvoje již u malých dětí. Jsou zde definovány pojmy technické myšlení a technické dovednosti. Rozvíjení technického myšlení u dětí v mateřské škole je realizováno pomocí polytechnického vzdělávání. V druhé polovině teoretické části práce jsou sumarizovány poznatky z oblasti polytechnického vzdělávání v mateřské škole a důvody jejich potřeby. Praktická část práce spočívá ve vytvoření sady aktivit podporující technické myšlení u dětí předškolního věku a její realizaci ve vybrané mateřské škole. Aktivity jsou vytvořeny na základě principů polytechnického vzdělávání. Sada aktivit je v praktické části evaluována na základě sebereflexe a je popsán její průběh realizace. V závěru práce je vytvořeno doporučení pro praxi mateřských škol.
dc.format 75 s.+ 5 s. příloh
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject technika cs
dc.subject technické myšlení cs
dc.subject technická gramotnost cs
dc.subject polytechnické vzdělávání cs
dc.subject technique en
dc.subject technical thinking en
dc.subject technical literacy en
dc.subject polytechnic education en
dc.title Podpora technického myšlení u dětí v mateřské škole
dc.title.alternative Children's support of technical thinking in nursery school
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Obonya, Juraj
dc.date.accepted 2022-06-08
dc.description.abstract-translated This bachelor thesis on application character focuses on developing technical thinking in children in kindergarten. The theoretical part of the thesis deals with technique and technical literacy in the Czech Republic and the need for its development in young children. The concepts of technical thinking and technical skills are defined here. The development of technical thinking in children in kindergarten is realized through polytechnic education. The second half of the theoretical part summarizes the knowledge of polytechnic education in kindergarten and the reasons for their need. The practical part of the work consists in creating a set of activities supporting technical thinking in preschool children and its implementation in a particular kindergarten. The activities are designed based on the principles of polytechnic education. The set of activities is evaluated through self-reflection, and its course of implementation is described. At the end of the work, a recommendation for the practice of kindergartens is provided.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 60254
dc.date.submitted 2022-04-28


Files in this item

Files Size Format View Description
jandíková_2022_dp.pdf 4.590Mb PDF View/Open None
jandíková_2022_op.pdf 351.7Kb PDF View/Open None
jandíková_2022_vp.pdf 390.1Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account