Komunikace učitele mateřské školy s dětmi s odlišným mateřským jazykem

DSpace Repository

Language: English čeština 

Komunikace učitele mateřské školy s dětmi s odlišným mateřským jazykem

Show simple item record

dc.contributor.advisor Matušů, Renáta
dc.contributor.author Krampotová, Adéla
dc.date.accessioned 2022-07-15T09:23:42Z
dc.date.available 2022-07-15T09:23:42Z
dc.date.issued 2021-10-12
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/51433
dc.description.abstract Bakalářská práce má teoreticko-empirický charakter a zabývá se komunikací učitele v mateřské škole s dětmi s odlišným mateřským jazykem. Teoretická část sumarizuje poznatky týkající se komunikace mezi učitelem a dítětem s odlišným mateřským jazykem a také se zabývá problematikou interkulturní komunikace. V praktické části je hlavním cílem odkrýt, jak probíhá komunikace učitele s dětmi mluvícími odlišným mateřským jazykem. Výzkumné šetření je kvalitativního charakteru, bylo použito polostrukturovaného interview a nestrukturovaného pozorování. Data byla následně analyzována pomocí otevřeného kódování. Výzkumný vzorek tvořilo devět učitelek z dostupných mateřských školek ve Zlínskem kraji. Na základě analýzy dat bylo zjištěno, jak probíhá komunikace mezi učitelem a dítětem s odlišným mateřským jazykem, v jakých aspektech vnímají proces komunikace jako specifický, jaké postupy jsou uplatňovány při komunikaci a s jakými komplikacemi se učitele potýkají.
dc.format 68 s. (124 453 znaků).
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject dítě s odlišným mateřským jazykem cs
dc.subject komunikace mezi učitelem a dítětem cs
dc.subject interkulturní komunikace cs
dc.subject bilingvismus cs
dc.subject child with a different mother tongue en
dc.subject communication between teacher and child en
dc.subject intercultural communication en
dc.subject bilingualism en
dc.title Komunikace učitele mateřské školy s dětmi s odlišným mateřským jazykem
dc.title.alternative Communication of a Teacher with Children Speaking Different Native Language in Kindergarten
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Božik, Roman
dc.date.accepted 2022-06-01
dc.description.abstract-translated This bachelor's thesis is theoretical-empirical and it deals with the communication of kindergarten teachers with children who have a different native language. The theoretical part summarizes findings about communication between teachers and a child with a different native language, and it also addresses the issue of intercultural communication. The practical part aims to discover how teachers communicate with children who have a different native language. The research is qualitative, and semi-structured interviews and unstructured observations were used. The data were analysed through open coding. The research sample consisted of nine teachers from available kindergartens in the Zlín Region. The data analysis revealed how teachers communicate with children who have a different native language, in what aspects they perceive the communication process to be specific, what procedures they use in communication, and what complications the teachers face.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 60197
dc.date.submitted 2022-04-26


Files in this item

Files Size Format View Description
krampotová_2022_dp.pdf 1.602Mb PDF View/Open None
krampotová_2022_op.pdf 353.2Kb PDF View/Open None
krampotová_2022_vp.pdf 336.8Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account