dc.contributor.advisor |
Majerčíková, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Couralová, Veronika
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:41Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:41Z |
|
dc.date.issued |
2021-10-12 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51421
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá názory rodičů na spontánní a řízené aktivity dětí v MŠ a je teoreticko-empirického charakteru. Cílem bylo zjistit, jaké názory mají rodiče na spontánní a řízené aktivity uplatňované v MŠ. Teoretická část se zabývá předškolním vzděláváním, spontánními a řízenými aktivitami uplatňovanými v MŠ a vztahy rodičů ke vzdělávání svých dětí. Tyto teoretická východiska jsme následně uplatnily v praktické části. V praktické části jsme využily metodu dotazníkového šetření, kdy jsme vytvořily dotazník pro rodiče dětí, které navštěvují mateřskou školu. V závěru jsou formulovány výsledky dotazníkového šetření. Na základě výsledků dotazníkového šetření jsme zpracovali doporučení pro praxi. |
|
dc.format |
50 s. (64 428) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
řízená aktivita
|
cs |
dc.subject |
spontánní aktivita
|
cs |
dc.subject |
spolupráce školy a rodiny
|
cs |
dc.subject |
spontaneous activities
|
en |
dc.subject |
controlled activities
|
en |
dc.subject |
family and school collaboration
|
en |
dc.title |
Názory rodičů na řízené a spontánní aktivity dětí v mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
Opinions of parents on controlled and spontaneous activities of children in kindergarten |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Navrátilová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2022-05-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with the views of parents on spontaneous and controlled activities of children in kindergarten. Its character is theoretical empirical. The objective was to find out the opinion parents have about spontaneous and controlled activities applied in kindergartens. The theoretical part deals with preschool education, spontaneous and controlled activities applied in kindergartens and parents' relationship to their children's education. These theoretical starting points were subsequently applied in the practical part, where the method of a questionnaire survey, when a questionnaire for parents of children attending kindergarten was created, was used. In the end, the results of the questionnaire survey are formulated. Based on the results of the questionnaire survey, recommendations for practice were developed. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.identifier.stag |
60173
|
|
dc.date.submitted |
2022-04-29 |
|