Analýza názorů učitelek v MŠ na edukaci dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Klapko, Dušan
|
|
dc.contributor.author |
Diváková, Zuzana
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:40Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:40Z |
|
dc.date.issued |
2021-10-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51381
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá analýzou názoru učitelek v mateřské škole k tématu edukace sociálně znevýhodněných předškolních dětí na základě prostředí. Cílem teoretické části je popsat podporu těchto dětí dle dokumentu Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+. Zde je snahou snížit nerovnosti v přístupu ke kvalitnímu vzdělávání. Také je prosazován rovný přístup ve vzdělávání. V rámci teorie je také cílem systematizovat poznatky o inkluzivním vzdělávání v MŠ. Prostřednictvím kvalitativního výzkumu je cílem popsat specifika edukace dítěte se sociálním znevýhodněním na základě prostředí z pohledu učitelek v MŠ. A to na základě dat, která byla získána metodou Focus group a metodou polostrukturovaného rozhovoru. |
|
dc.format |
88 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
inkluze
|
cs |
dc.subject |
nejbližší sociální prostředí
|
cs |
dc.subject |
podpůrná opatření
|
cs |
dc.subject |
sociální znevýhodnění
|
cs |
dc.subject |
inclusion
|
en |
dc.subject |
closest social environment
|
en |
dc.subject |
support measures
|
en |
dc.subject |
social disadvantage
|
en |
dc.title |
Analýza názorů učitelek v MŠ na edukaci dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí |
|
dc.title.alternative |
Analysis of Preschool Teachers´ Opinions on the Education of Children from Socially Disadvantaged Backgrounds |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vašíková, Jana |
|
dc.date.accepted |
2022-05-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with the analysis of teacher's opinions in maternity school on the topic of education of socially disadvantaged preschool children. The aim of theoretical part is to describe the support of these children according to the document Strategy of the Czech Republic's Education Policy 2030+. There is an effort to reduce inequalities in access to quality education. Equal access in education is also incouraged. Within the theory, there is the aim to systematize the information about inclusive education in maternity school. Through to the qualitative research, the goal is to describe the specifics of education of a child with social disadvantage based on the environment from the perspective of the teachers in the maternity school. This is based on the data collected through two methods: Focus group and semi-structured interview. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Předškolní pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Předškolní pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
60159
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2022-04-22 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account