Analýza názorů učitelek v MŠ na edukaci dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí

DSpace Repository

Language: English čeština 

Analýza názorů učitelek v MŠ na edukaci dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí

Show simple item record

dc.contributor.advisor Klapko, Dušan
dc.contributor.author Diváková, Zuzana
dc.date.accessioned 2022-07-15T09:23:40Z
dc.date.available 2022-07-15T09:23:40Z
dc.date.issued 2021-10-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/51381
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá analýzou názoru učitelek v mateřské škole k tématu edukace sociálně znevýhodněných předškolních dětí na základě prostředí. Cílem teoretické části je popsat podporu těchto dětí dle dokumentu Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+. Zde je snahou snížit nerovnosti v přístupu ke kvalitnímu vzdělávání. Také je prosazován rovný přístup ve vzdělávání. V rámci teorie je také cílem systematizovat poznatky o inkluzivním vzdělávání v MŠ. Prostřednictvím kvalitativního výzkumu je cílem popsat specifika edukace dítěte se sociálním znevýhodněním na základě prostředí z pohledu učitelek v MŠ. A to na základě dat, která byla získána metodou Focus group a metodou polostrukturovaného rozhovoru.
dc.format 88 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject inkluze cs
dc.subject nejbližší sociální prostředí cs
dc.subject podpůrná opatření cs
dc.subject sociální znevýhodnění cs
dc.subject inclusion en
dc.subject closest social environment en
dc.subject support measures en
dc.subject social disadvantage en
dc.title Analýza názorů učitelek v MŠ na edukaci dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí
dc.title.alternative Analysis of Preschool Teachers´ Opinions on the Education of Children from Socially Disadvantaged Backgrounds
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Vašíková, Jana
dc.date.accepted 2022-05-26
dc.description.abstract-translated The thesis deals with the analysis of teacher's opinions in maternity school on the topic of education of socially disadvantaged preschool children. The aim of theoretical part is to describe the support of these children according to the document Strategy of the Czech Republic's Education Policy 2030+. There is an effort to reduce inequalities in access to quality education. Equal access in education is also incouraged. Within the theory, there is the aim to systematize the information about inclusive education in maternity school. Through to the qualitative research, the goal is to describe the specifics of education of a child with social disadvantage based on the environment from the perspective of the teachers in the maternity school. This is based on the data collected through two methods: Focus group and semi-structured interview.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Předškolní pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Předškolní pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Preschool Pedagogy en
dc.identifier.stag 60159
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2022-04-22


Files in this item

Files Size Format View Description
diváková_2022_dp.pdf 1.607Mb PDF View/Open None
diváková_2022_op.pdf 356.3Kb PDF View/Open None
diváková_2022_vp.pdf 376.8Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account