dc.contributor.advisor |
Fenyková, Petra
|
|
dc.contributor.author |
Tomečková, Michaela
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:39Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:39Z |
|
dc.date.issued |
2021-10-12 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51358
|
|
dc.description.abstract |
Předkládaná bakalářská práce se zabývá otázkami učitelů zaznívajícími v procesu přírodovědného vzdělávání v mateřských školách. Cílem bakalářské práce je analyzovat dialog probíhající mezi učiteli a dětmi v průběhu přírodovědného vzdělávání v mateřských školách, s důrazem na otázky učitelů a jejich specifika. Teoretická část se zaměřuje na sumarizaci poznatků týkajících se přírodovědného vzdělávání, přírodovědné gramotnosti, předkládá současné přístupy k přírodovědnému vzdělávání a konkrétněji potom mluví o badatelsky orientovaném vzdělávání ve spojitosti s otázkami učitelů, které jsou pro přírodovědné vzdělávání klíčové. V empirické části jsou presentovány výsledky kvalitativně orientovaného výzkumu. Výzkum byl realizován prostřednictvím nestrukturovaného pozorování. Data byla interpretována a zpracována do kategorií otázek využívaných učiteli mateřských škol v přírodovědném vzdělávání. |
|
dc.format |
76 s. (96 766 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Konstruktivistické přístupy v přírodovědném vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
badatelsky orientované vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
otázky učitele v přírodovědném vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
Constructivist approaches in science education
|
en |
dc.subject |
inquiry-oriented education
|
en |
dc.subject |
teacher issues in science education
|
en |
dc.title |
Otázky učitelů využívané v přírodovědném vzdělávání v mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
Questions of teachers used in science education in the kindergarten |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Ovary Bulková, Kristína |
|
dc.date.accepted |
2022-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
The present bachelor thesis deals with teachers' questions raised in the process of science education in kindergartens. The aim of the bachelor thesis is to analyse the dialogue between teachers and children during science education in kindergartens, with an emphasis on teachers' questions and their specificities. The theoretical part focuses on summarizing the knowledge related to science education, science literacy, presents current approaches to science education and then more specifically talks about inquiry-oriented education in connection with teachers' questions, which are crucial for science education. The empirical part presents the results of the qualitative research. Data were collected through unstructured observation. The data were interpreted and processed into categories of questions used by kindergarten teachers in science education. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
60276
|
|
dc.date.submitted |
2022-04-29 |
|