Otázky učitelů využívané v přírodovědném vzdělávání v mateřské škole

DSpace Repository

Language: English čeština 

Otázky učitelů využívané v přírodovědném vzdělávání v mateřské škole

Show simple item record

dc.contributor.advisor Fenyková, Petra
dc.contributor.author Tomečková, Michaela
dc.date.accessioned 2022-07-15T09:23:39Z
dc.date.available 2022-07-15T09:23:39Z
dc.date.issued 2021-10-12
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/51358
dc.description.abstract Předkládaná bakalářská práce se zabývá otázkami učitelů zaznívajícími v procesu přírodovědného vzdělávání v mateřských školách. Cílem bakalářské práce je analyzovat dialog probíhající mezi učiteli a dětmi v průběhu přírodovědného vzdělávání v mateřských školách, s důrazem na otázky učitelů a jejich specifika. Teoretická část se zaměřuje na sumarizaci poznatků týkajících se přírodovědného vzdělávání, přírodovědné gramotnosti, předkládá současné přístupy k přírodovědnému vzdělávání a konkrétněji potom mluví o badatelsky orientovaném vzdělávání ve spojitosti s otázkami učitelů, které jsou pro přírodovědné vzdělávání klíčové. V empirické části jsou presentovány výsledky kvalitativně orientovaného výzkumu. Výzkum byl realizován prostřednictvím nestrukturovaného pozorování. Data byla interpretována a zpracována do kategorií otázek využívaných učiteli mateřských škol v přírodovědném vzdělávání.
dc.format 76 s. (96 766 znaků).
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Konstruktivistické přístupy v přírodovědném vzdělávání cs
dc.subject badatelsky orientované vzdělávání cs
dc.subject otázky učitele v přírodovědném vzdělávání cs
dc.subject Constructivist approaches in science education en
dc.subject inquiry-oriented education en
dc.subject teacher issues in science education en
dc.title Otázky učitelů využívané v přírodovědném vzdělávání v mateřské škole
dc.title.alternative Questions of teachers used in science education in the kindergarten
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Ovary Bulková, Kristína
dc.date.accepted 2022-06-09
dc.description.abstract-translated The present bachelor thesis deals with teachers' questions raised in the process of science education in kindergartens. The aim of the bachelor thesis is to analyse the dialogue between teachers and children during science education in kindergartens, with an emphasis on teachers' questions and their specificities. The theoretical part focuses on summarizing the knowledge related to science education, science literacy, presents current approaches to science education and then more specifically talks about inquiry-oriented education in connection with teachers' questions, which are crucial for science education. The empirical part presents the results of the qualitative research. Data were collected through unstructured observation. The data were interpreted and processed into categories of questions used by kindergarten teachers in science education.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 60276
dc.date.submitted 2022-04-29


Files in this item

Files Size Format View Description
tomečková_2022_dp.pdf 2.242Mb PDF View/Open None
tomečková_2022_op.pdf 353.3Kb PDF View/Open None
tomečková_2022_vp.pdf 333.2Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account