Využití hudby v amerických prezidentských kampaních
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Bačuvčík, Radim
|
|
dc.contributor.author |
Naňák, Lukáš
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:37Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:37Z |
|
dc.date.issued |
2022-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51321
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce zkoumá, jaké zákonitosti platí u využívání hudby v amerických prezidentských kampaních, ať už z pohledu stranických partají, tak i z pohledu jednotlivých prezidentských kandidátů. Práce za pomocí kvantitativního výzkumu zkoumá kampaňové písně dvou největších amerických politických stran použitých mezi lety 2008-2020. Dále práce analyzuje konkrétní písně, s nimiž byli jednotliví kandidáti během volební kampaně nejčastěji spojováni. Práce dochází k závěru, že výběr písní u obou stran se liší v návaznosti na to, na jaké segmenty voličů tyto strany cílí. Z pohledu jednotlivých kandidátů se ukázalo, že kampaňové písně jsou využívány především jako nástroj pro budování vhodného obrazu kandidáta. |
|
dc.format |
58 s. (118 241 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
hudba
|
cs |
dc.subject |
politická kampaň
|
cs |
dc.subject |
politický marketing
|
cs |
dc.subject |
americké prezidentské volby
|
cs |
dc.subject |
music
|
en |
dc.subject |
political campaign
|
en |
dc.subject |
political marketing
|
en |
dc.subject |
US presidential election
|
en |
dc.title |
Využití hudby v amerických prezidentských kampaních |
|
dc.title.alternative |
The Use of Music in US Presidential Campaigns |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Horňák, Pavel |
|
dc.date.accepted |
2022-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis examines the regularities that apply to the use of music in the US presidential campaigns, both from the point of view of political parties and from the point of view of individual presidential candidates. The thesis uses quantitative research to examine the campaign songs of the two largest American political parties used between years 2008-2020. Furthermore, the thesis analyzes the specific songs with which the individual candidates were most often associated during the election campaign. The thesis concludes that the selection of songs for both parties differ depending on which segments of voters these parties target. In terms of individual candidates, it turned out that campaign songs are used primarily as a tool for building a suitable image of the candidate. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
62534
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2022-04-15 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account