dc.contributor.advisor |
Šramová, Blandína
|
|
dc.contributor.author |
Hnátová, Lenka
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:37Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:37Z |
|
dc.date.issued |
2022-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51318
|
|
dc.description.abstract |
Práce pojednává o využívání vonného marketingu pro ovlivňování zákazníků při nákupu a loajality ke značce. Úvodní část popisuje psychologii použití vůně v marketingové komunikaci a její působení na emoce člověka. Pohlíží a vnímání vůně na lidský mozek. Zákazníci často očekávají od návštěvy obchodu a nákupu nějaký výjimečný zážitek, který působí na smysly a emoce. Marketingové specialisté mohou vyvolat příjemné emoce u zákazníků, když budou cílit na jejich smysly, například používáním příjemné vůně na prodejně a kvalitního osvětlení a hudby. Na základě poznatku o scent marketingu jsou uváděny příklady efektivního využívání tohoto typu marketingové komunikace v praxi různými firmami. |
|
dc.format |
114 s (178 165 znaků bez mez.) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Vůně
|
cs |
dc.subject |
aroma marketing
|
cs |
dc.subject |
vonný marketing
|
cs |
dc.subject |
scent marketing
|
cs |
dc.subject |
smyslový marketing
|
cs |
dc.subject |
multisensorický marketing
|
cs |
dc.subject |
ofactive branding marketing
|
cs |
dc.subject |
čich
|
cs |
dc.subject |
emoce
|
cs |
dc.subject |
smysly
|
cs |
dc.subject |
atmosféra obchodu
|
cs |
dc.subject |
chování spotřebitele
|
cs |
dc.subject |
Scent
|
en |
dc.subject |
aroma marketing
|
en |
dc.subject |
scent marketing
|
en |
dc.subject |
multisensoric marketing
|
en |
dc.subject |
ofactive branding marketing
|
en |
dc.subject |
smell
|
en |
dc.subject |
emotions
|
en |
dc.subject |
sences
|
en |
dc.subject |
store atmosphere
|
en |
dc.subject |
consumers behavior
|
en |
dc.title |
Využití vůně v marketingové komunikaci |
|
dc.title.alternative |
Use of Fragrance in Marketing Communication |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jesenský, Daniel |
|
dc.date.accepted |
2022-05-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
The work deals with the use of scent marketing to influence customers in purchasing and brand loyalty. The introductory part describes the psychology of the use of fragrance in marketing communication and its effect on human emotions. It deals with the perception of fragrance on the human brain. Customers often expect some unusual experience from the store, that affects the senses and emotions. Marketing specialists can evoke pleasant emotions in customers when they target their senses, for example by using a pleasant scent in the store and quality lighting and music. Based on the knowledge of scent marketing there are given examples of effective use of this type of marketing communication in practice by various companies. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
62181
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2022-04-14 |
|