Žákovské otázky v primárním vzdělávání
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Lukášová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Smejkalová, Karolína
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:37Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:37Z |
|
dc.date.issued |
2021-10-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51316
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce kvalitativního charakteru se zaměřuje na žákovské otázky ve vztahu k učivu. Cílem mé diplomové práce je zjistit, jaké otázky ve vztahu k učivu žáci kladou na prvním stupni základní školy a jak žákovská otázka ovlivňuje průběh výuky. Rovněž se zabývá tím, jak na tyto otázky vrstevníci žáků reagují. Teoretická část se tedy věnuje vymezení základních pojmů a charakterizuje východiska, která jsou s touto problematikou úzce spjata. Dále nastiňuje obecnou charakteristiku týkající se žákovských otázek v rámci komunikace mezi učitelem a žákem. Praktická část je založena na získávání dat prostřednictvím nestrukturovaného pozorování a audionahrávek vyučovacích hodin. Výsledkem jsou zpracované otázky žáků ve vztahu k učivu do typologie, které žáci kladou během vzdělávacího procesu na 1. stupni ZŠ. |
|
dc.format |
67 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
žákovská otázka
|
cs |
dc.subject |
školní jazyk
|
cs |
dc.subject |
výuková komunikace
|
cs |
dc.subject |
student question
|
en |
dc.subject |
school language
|
en |
dc.subject |
teaching communication
|
en |
dc.title |
Žákovské otázky v primárním vzdělávání |
|
dc.title.alternative |
Pupils' Questions in Primary Education |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Matušů, Renáta |
|
dc.date.accepted |
2022-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis of a qualitative nature focuses on students' questions about the curriculum. My diploma thesis aims to find out what questions the pupils ask in the first grade of primary school about the curriculum and how the pupil's question influence the course of teaching. It also deals with how pupils' peers respond to these questions. The theoretical part, therefore, deals with the definition of basic concepts and characterizes the starting points that are closely related to this issue. It also outlines the general characteristics of pupil issues in teacher-pupil communication. The practical part is based on data acquisition through unstructured observation and audio recordings of lessons. The result is the processed questions of students about the curriculum into the typology that students ask during the educational process at the 1st stage of elementary school. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
60144
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2022-04-22 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account