dc.contributor.advisor |
Fafílek, Michael
|
|
dc.contributor.author |
Budíková, Dominika
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:34Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:34Z |
|
dc.date.issued |
2022-02-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51248
|
|
dc.description.abstract |
Zaměřením bakalářské práce je analýza konkurenceschopnosti vybraného sklářského podniku, který sídlí v Kyjově. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Za primární cíl teoretické části je kladena literární rešerše oblasti konkurence a konkurenceschopnosti. Teoretická část se dále zabývá vybranými metodami (7S McKinsey, Benchmarking, Pest analýza, Porterův model a SWOT analýza), které budou použity pro analýzu konkurenceschopnosti dané společnosti. Praktická část představuje zkoumaný podnik Vetropack Moravia Glass a.s. a jeho konkurenty. Dále je zde aplikována situační analýza, a to pomocí zvolených metod. Kladený cíl praktické části je navrhnout sérii doporučení, jejíž aplikací by vybraná společnost zlepšila svou současnou konkurenční pozici. |
|
dc.format |
81 s., příl. 1 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
konkurence
|
cs |
dc.subject |
konkurenceschopnost
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
Porterův model
|
cs |
dc.subject |
PEST analýza
|
cs |
dc.subject |
Benchmarking
|
cs |
dc.subject |
7S McKinsey
|
cs |
dc.subject |
competition
|
en |
dc.subject |
competitiveness
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
Porter's model
|
en |
dc.subject |
PEST analysis
|
en |
dc.subject |
Benchmarking
|
en |
dc.subject |
7S McKinsey
|
en |
dc.title |
Analýza konkurenceschopnosti vybrané společnosti |
|
dc.title.alternative |
An Analysis of the Competitiveness of a Selected Company |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Barešová, Petra |
|
dc.date.accepted |
2022-06-27 |
|
dc.description.abstract-translated |
The focus of the bachelor thesis is an analysis of the competitiveness of a selected glass company, which is based in Kyjov. The bachelor thesis is divided into theoretical and practical part. The primary goal of the theoretical part is a literature search in the field of competition and competitiveness. The theoretical part also deals with selected methods (7S McKinsey, Benchmarking, Pest analysis, Porter's model and SWOT analysis), which will be used for an analysis of the competitiveness of the company. The practical part presents the examined company Vetropack Moravia Glass a.s. and its competitors. Furthermore, situational analysis is applied here, using selected methods. The aim of the practical part is to propose a series of recommendations, the application of which would improve the current competitive position of the selected company. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Ekonomika a management podniku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Business Economics and Management |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
61495
|
|
dc.date.submitted |
2022-05-19 |
|