Význam ústavní výchovy pro romskou mládež
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Blaštíková, Lucie
|
|
dc.contributor.author |
Pavelková, Alena
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:33Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:33Z |
|
dc.date.issued |
2022-01-19 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51204
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce pojednává o tématu významu ústavní výchovy pro romskou mládež. Teoretická část se zaměřuje na vymezení oblastí týkající se života Romů a jejich specifik. Dále se věnuje ústavní výchově, konkrétněji pak dětským domovům, naposled se zaměřuje na adolescentní věk, kde je popisován a charakterizován. Prostřednictvím kvalitativně zaměřeného empirického výzkumu je cílem zjistit, jaký význam má pro romské adolescentní děti dětský domov. Získaná data z polostrukturovaného rozhovoru byla analyzována pomocí jednotlivých analytických kroků zakotvené teorie. |
|
dc.format |
68 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
ústavní výchova
|
cs |
dc.subject |
dětský domov
|
cs |
dc.subject |
adolescentní věk
|
cs |
dc.subject |
Romské etnikum
|
cs |
dc.subject |
osobnostní rozvoj
|
cs |
dc.subject |
institutional education
|
en |
dc.subject |
children's home
|
en |
dc.subject |
adolescent age
|
en |
dc.subject |
Roma ethnic group
|
en |
dc.subject |
personal development
|
en |
dc.title |
Význam ústavní výchovy pro romskou mládež |
|
dc.title.alternative |
The Importance of Institutional Education for Roma Youth |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Lukešová, Michaela |
|
dc.date.accepted |
2022-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with the topic of the importance of institutional education for Roma youth. The theoretical part focuses on the definition of areas related to the life of Roma and their specifics. This part also focuses on institutional education, more specifically children's homes, at last focusing on adolescent age, where the age is described and characterized. Through qualitatively focused empirical research, the aim is to find out what significance a children's home has for Roma adolescent children. The obtained data from the semi-structured interview were analyzed by using individual analytical steps of the grounded theory. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
61036
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2022-04-28 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account