Integrace bilingvních dětí do základních škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Venterová, Lenka
|
|
dc.contributor.author |
Lapšanská, Lenka
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:31Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:31Z |
|
dc.date.issued |
2022-01-26 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51168
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na bilingvní děti a jejich integraci do základních škol. Teoretická část vymezuje základní pojmy a poznatky o dané problematice. Zaměřuje se především na dětský bilingvismus, bilingvní výchovu a osvojení bilingvního jazyka. Dále se věnuje integraci ve vzdělávání a školním podpůrným opatřením napomáhajícím úspěšné integraci bilingvního žáka. Praktická část je zpracována jako vícečetná případová studie popisující integraci bilingvního dítěte do školního prostředí. |
|
dc.format |
79 s. (162 996 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Bilingvismus
|
cs |
dc.subject |
dětský bilingvismus
|
cs |
dc.subject |
bilingvní výchova
|
cs |
dc.subject |
osvojování jazyka
|
cs |
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
školní integrace
|
cs |
dc.subject |
školní podpůrná opatření
|
cs |
dc.subject |
Bilingualism
|
en |
dc.subject |
child bilingualism
|
en |
dc.subject |
bilingual education
|
en |
dc.subject |
language acquisition
|
en |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.subject |
school integration
|
en |
dc.subject |
school support measures
|
en |
dc.title |
Integrace bilingvních dětí do základních škol |
|
dc.title.alternative |
Integration of Bilingual Children into Primary Schools |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Staňková, Iva |
|
dc.date.accepted |
2022-05-27 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis focuses on bilingual children and their integration into primary schools. The theoretical part defines the basic concepts and knowledge about the issue. It focuses mainly on children's bilingualism, bilingual education and bilingual language acquisition. It also focuses on integration in education and school support measures to facilitate the successful integration of bilingual pupils. The practical part is developed as a multiple case study describing the integration of a bilingual child into the school environment. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
61456
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2022-04-27 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account