dc.contributor.advisor |
Petrů Puhrová, Barbora
|
|
dc.contributor.author |
Šustrová, Edita
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:27Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:27Z |
|
dc.date.issued |
2021-10-12 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51074
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na zjišťování názorů učitelů na spolupráci mateřské a základní školy v jednom právním subjektu. Cílem teoretické části je popsat podstatu spolupráce učitelů mateřské a základní školy v jednom právním subjektu a shrnout aktivity podporující přechod dětí z mateřské do základní školy. Kvantitativně orientovaný výzkum zjišťuje formou dotazníků představu učitelů mateřských a základních škol o spolupracující škole, využívání forem spolupráce a vzájemném hodnocení učitelů. Z výzkumného šetření vyplývá, že učitelé využívají jiné formy spolupráce, než které podle nich dokážou připravit děti na vstup do základní školy. Spolupráce učitelů spočívá především v pedagogické diskusi a výměně zkušeností. Podle učitelů je spolupracující škola organizace podporující kvalitní výchovu a vzdělávání. K efektivnější spolupráci by učitelé docílili vypracovaným Plánem spolupráce, lepšími vztahy na pracovišti a oceněním vedení školy. |
|
dc.format |
89 s. (129 844 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
mateřská a základní škola v jednom právním subjektu
|
cs |
dc.subject |
spolupracující škola
|
cs |
dc.subject |
přechod dětí do základní školy
|
cs |
dc.subject |
formy spolupráce mateřské a základní školy
|
cs |
dc.subject |
kindergarten and primary school within one legal entity
|
en |
dc.subject |
cooperating school
|
en |
dc.subject |
transition of children to primary school
|
en |
dc.subject |
forms of cooperation between kindergarten and primary school
|
en |
dc.title |
Názory učitelů na spolupráci mateřské a základní školy v jednom právním subjektu |
|
dc.title.alternative |
Teachers' Opinions on the Kindergarten and Primary School as One Legal Entity Cooperation |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Lorencová, Soňa |
|
dc.date.accepted |
2022-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis focuses on researching the opinions of teachers about the cooperation between a kindergarten and a primary school within one legal entity. The aim of the theoretical part is to describe the principles of cooperation between the teachers in a kindergarten and in a primary school within one legal entity and to summarize activities supporting the transition of children from a kindergarten to a primary school. The quantitatively orientated research in the form of questionnaires finds out the view of kindergarten and primary school teachers about a cooperating school, the use of forms of cooperation, and mutual evaluation of teachers. The research shows that teachers use other forms of cooperation than those which can prepare children to enter a primary school. Teachers' cooperation consists mainly of pedagogical discussion and the exchange of experiences. According to the teachers, a cooperating school is an organization that supports quality training and education. Teachers would achieve more effective cooperation throughout a completed Cooperation Plan, better workplace relationships, and appraisal from the school management team. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.identifier.stag |
60221
|
|
dc.date.submitted |
2022-04-28 |
|