Názory učitelů na vzdělávání ve věkově heterogenních třídách mateřských škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Horníčková, Beata
|
|
dc.contributor.author |
Sedláčková, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:25Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:25Z |
|
dc.date.issued |
2021-10-12 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51022
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá názory učitelů na vzdělávání dětí ve věkově heterogenních třídách mateřských škol. Teoretická část práce se věnuje současnému předškolnímu vzdělávání, učiteli mateřské školy, vývojem dítěte předškolního věku a možnostem věkového uspořádání tříd v mateřské škole. Empirická část práce využívá kvalitativní design výzkumu. Výzkum byl realizován prostřednictvím metody polostrukturovaného interview s učiteli mateřských škol. V závěru byla interpretována výzkumná zjištění a uvedena doporučení pro praxi mateřských škol. |
|
dc.format |
57 s. (88 715 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
názory učitelů
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání v mateřské škole
|
cs |
dc.subject |
heterogenní třída
|
cs |
dc.subject |
homogenní třída
|
cs |
dc.subject |
teachers´opinions
|
en |
dc.subject |
preschool education
|
en |
dc.subject |
mixed-age classroom
|
en |
dc.subject |
same-age classroom
|
en |
dc.title |
Názory učitelů na vzdělávání ve věkově heterogenních třídách mateřských škol |
|
dc.title.alternative |
Teachers´opinions on Education in the Age-heterogeneous Classes in Kindergarten |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Lukášová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2022-06-02 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with the opinions of teachers on the education of children in mixed-age kindergarten classes. The theoretical part of the thesis deals with the current preschool education, its participants and the possibilities of the age structure of classes in kindergarten. The empirical part of the work uses qualitative research design. The research was conducted carried was realized using a semi-structured interview with kindergarten teachers. In the end, the research findings were interpreted and recommendations for the practice of kindergartens were given. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.identifier.stag |
60214
|
|
dc.date.submitted |
2022-04-29 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account