dc.contributor.advisor |
Stadlerová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Musilová, Lucie
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:23Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:23Z |
|
dc.date.issued |
2021-10-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/50984
|
|
dc.description.abstract |
Výzkumná diplomová práce se zabývá vzděláváním a začleňováním žáků cizinců na české základní škole. Cílem diplomové práce je zkoumat konkrétní případ inkluze dvou žáků vietnamského původu na základní škole ve Zlínském kraji. Teoretická část je věnována sumarizaci dosavadních poznatků o vzdělávání dětí cizinců na českých základních školách. Praktická část je založená na kvalitativním výzkumu v designu případové studie, jehož data byla získána zúčastněným pozorováním dvou dětí vietnamského původu ve vyučovacích hodinách, polostrukturovanými rozhovory s pedagogickými pracovníky a terénními poznámkami. Výsledky výzkumu ukazují, jak probíhá vzdělávání žáků vietnamského původů v konkrétní třídě, jak jsou tito žáci začleňováni do třídního kolektivu a jakou roli v jejich integraci sehrává vzdělávací obor výtvarná výchova. V závěru práce jsou interpretovány výsledky výzkumu a formulována konkrétní doporučení pro praxi. |
|
dc.format |
99 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
dítě cizinec
|
cs |
dc.subject |
podpora integrace žáků cizinců
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání žáků cizinců
|
cs |
dc.subject |
Výtvarná výchova
|
cs |
dc.subject |
immigrant child
|
en |
dc.subject |
support for the integration of immigrant pupils
|
en |
dc.subject |
immigrant pupils education
|
en |
dc.subject |
Art Education
|
en |
dc.title |
Žák z odlišného sociokulturního prostředí v české škole |
|
dc.title.alternative |
The Pupil from a Different Sociocultural Background in Czech School |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vašíková, Jana |
|
dc.date.accepted |
2022-05-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
The research diploma thesis deals with the education and integration of foreign pupils at the Czech primary school. The aim of the diploma thesis is to examine a specific case of inclusion of two pupils of Vietnamese origin at a primary school in the Zlín region. The theoretical part is devoted to summarizing the existing knowledge about the education of foreign students in Czech primary schools. The practical part is based on qualitative research in the design of a case study, the data of which were obtained by participatory observation of two students of Vietnamese origin in class, semi-structured interviews with teachers and field notes. The results of the research show how the education of pupils of Vietnamese origin takes place in a specific class, how these pupils are integrated into the class group and what role the educational field of Art Education plays in their integration. At the end of the thesis, the research results are interpreted and specific recommendations for practice are formulated. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
60138
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2022-04-21 |
|