Občanská neposlušnost v kontextu sociálního marketingu

DSpace Repository

Language: English čeština 

Občanská neposlušnost v kontextu sociálního marketingu

Show simple item record

dc.contributor.advisor Harantová, Lenka
dc.contributor.author Melčáková, Martina
dc.date.accessioned 2022-07-15T09:23:22Z
dc.date.available 2022-07-15T09:23:22Z
dc.date.issued 2022-01-31
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/50972
dc.description.abstract Tato bakalářská práce je zaměřena na nenásilné přímé akce formou občanské neposlušnosti pořádané hnutím Extinction Rebellion Česká republika. Občanská neposlušnost k problematice klimatických změn je v práci spojována se sociálním marketingem. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy z oblasti sociálního marketingu, občanské neposlušnosti a klimatických změn. V praktické části se práce věnuje představení hnutí Extinction Rebellion, zkráceně XR, jeho vybraným kampaním a vyhodnocení kvalitativního výzkumu, jehož cílem bylo zjistit postoj lidí v období mladé dospělosti k představeným akcím českých skupin hnutí XR. Výzkumné šetření probíhalo formou focus group a polostrukturovaných rozhovorů, které vedly k zodpovězení dvou výzkumných otázek a návrhu doporučení.
dc.format 63 s. (93 744 znaků).
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject občanská neposlušnost cs
dc.subject nenásilné přímé akce cs
dc.subject Extinction Rebellion cs
dc.subject sociální marketing cs
dc.subject klimatické změny cs
dc.subject focus group cs
dc.subject civil disobedience en
dc.subject non-violent direct actions en
dc.subject extinction rebellion en
dc.subject social marketing en
dc.subject climate changes en
dc.subject focus group en
dc.title Občanská neposlušnost v kontextu sociálního marketingu
dc.title.alternative Civil Disobedience in the Context of Social Marketing
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Bačuvčík, Radim
dc.date.accepted 2022-05-23
dc.description.abstract-translated This bachelor thesis is focused on non-violent direct actions in the form of civil disobedience organized by the Extinction Rebellion Czech Republic. Civil disobedience towards climate change is associated with social marketing. The theoretical part explains the basic concepts of social marketing, civil disobedience and climate change. In the practical part, the work adresses the introduction of the Extinction Rebellion movement, abbreviated XR, its selected campaigns and evaluation of qualitative research, which aimed to find out the attitude of young adults towards the presented events of Czech groups of the XR movement. The research survey took the form of a focus group and semi-structured interviews, which led to the answering of two research questions and a draft recommendation.
dc.description.department Ústav marketingových komunikací
dc.thesis.degree-discipline Marketingové komunikace cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communications en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Mediální a komunikační studia cs
dc.thesis.degree-program Media and Communication Studies en
dc.identifier.stag 62638
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2022-04-22


Files in this item

Files Size Format View Description
melčáková_2022_dp.pdf 80.95Mb PDF View/Open None
melčáková_2022_op.doc 123Kb Unknown View/Open None
melčáková_2022_vp.doc 113Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account