Občanská neposlušnost v kontextu sociálního marketingu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Harantová, Lenka
|
|
dc.contributor.author |
Melčáková, Martina
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:22Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:22Z |
|
dc.date.issued |
2022-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/50972
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce je zaměřena na nenásilné přímé akce formou občanské neposlušnosti pořádané hnutím Extinction Rebellion Česká republika. Občanská neposlušnost k problematice klimatických změn je v práci spojována se sociálním marketingem. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy z oblasti sociálního marketingu, občanské neposlušnosti a klimatických změn. V praktické části se práce věnuje představení hnutí Extinction Rebellion, zkráceně XR, jeho vybraným kampaním a vyhodnocení kvalitativního výzkumu, jehož cílem bylo zjistit postoj lidí v období mladé dospělosti k představeným akcím českých skupin hnutí XR. Výzkumné šetření probíhalo formou focus group a polostrukturovaných rozhovorů, které vedly k zodpovězení dvou výzkumných otázek a návrhu doporučení. |
|
dc.format |
63 s. (93 744 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
občanská neposlušnost
|
cs |
dc.subject |
nenásilné přímé akce
|
cs |
dc.subject |
Extinction Rebellion
|
cs |
dc.subject |
sociální marketing
|
cs |
dc.subject |
klimatické změny
|
cs |
dc.subject |
focus group
|
cs |
dc.subject |
civil disobedience
|
en |
dc.subject |
non-violent direct actions
|
en |
dc.subject |
extinction rebellion
|
en |
dc.subject |
social marketing
|
en |
dc.subject |
climate changes
|
en |
dc.subject |
focus group
|
en |
dc.title |
Občanská neposlušnost v kontextu sociálního marketingu |
|
dc.title.alternative |
Civil Disobedience in the Context of Social Marketing |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Bačuvčík, Radim |
|
dc.date.accepted |
2022-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis is focused on non-violent direct actions in the form of civil disobedience organized by the Extinction Rebellion Czech Republic. Civil disobedience towards climate change is associated with social marketing. The theoretical part explains the basic concepts of social marketing, civil disobedience and climate change. In the practical part, the work adresses the introduction of the Extinction Rebellion movement, abbreviated XR, its selected campaigns and evaluation of qualitative research, which aimed to find out the attitude of young adults towards the presented events of Czech groups of the XR movement. The research survey took the form of a focus group and semi-structured interviews, which led to the answering of two research questions and a draft recommendation. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
62638
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2022-04-22 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account