dc.contributor.advisor |
Pacholík, Viktor
|
|
dc.contributor.author |
Hašpicová, Monika
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:22Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:22Z |
|
dc.date.issued |
2021-10-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/50970
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce teoreticko-empirického charakteru se zabývá identifikací přístupu učitele prvního stupně základní školy k žákovským problémům. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část je zaměřena na vymezení terminologie a teoretických východisek z oblastí osobních problémů žáků na prvním stupni základní školy, možností jejich řešení učitelem a naplňování učitelovy poradenské role při řešení osobních problémů žáků. Cílem výzkumu je zjistit, jak učitel přistupuje k osobním problémům žáků. V empirické části jsou prezentována zjištění kvalitativně orientovaného výzkumu, který byl realizován prostřednictvím interview s učiteli a se školními psycholožkami. Výsledky odkryly kaskádovitý model řešení žákova osobního problému, jenž zahrnuje postupné kroky, jako je skládání mozaiky, soukromý rozhovor s žákem, rozprava s rodiči a pomoc odborníka. |
|
dc.format |
95 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Role poradce a podporovatele
|
cs |
dc.subject |
sociální opora
|
cs |
dc.subject |
osobní problémy žáků
|
cs |
dc.subject |
Role of counsellor and supporter
|
en |
dc.subject |
social support
|
en |
dc.subject |
personal problems of pupils
|
en |
dc.title |
Identifikace přístupu učitele prvního stupně ZŠ k žákovským problémům |
|
dc.title.alternative |
Identification of the Primary School Teacher´s Approach to Pupil´s Problems |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Lukášová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2022-05-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
The theoretical and empirical diploma thesis deals with the identification of the primary school teacher's approach to pupils' problems. It consists of two main parts. The theoretical part focuses on establishing terminology and theoretical premises in the field of primary school pupils' personal problems, the possibility of solving such problems by a teacher and the fulfilment of the teacher's counselling role when dealing with pupils' personal problems. The aim of this research is to find out how the teacher approaches pupils' personal problems. In its empirical part, the thesis presents the findings of qualitative research carried out using interviews with teachers and school psychologists. The results reveal a cascade model of dealing with the pupil's personal problem, which involves gradual steps such as "piecing the puzzle", private interview with the pupil, discussion with the parents and expert assistance. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
60124
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2022-04-20 |
|