dc.contributor.advisor |
Macurová, Lucie
|
|
dc.contributor.author |
Starý, Milan
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-16T09:30:07Z |
|
dc.date.available |
2013-05-05T23:00:24Z |
|
dc.date.issued |
2008-05-05 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/5094
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá návrhem projektu měření účinnosti a efektivnosti sponzo-ringových aktivit ve společnosti Skanska a.s. Cílem práce je zhodnotit sponzoring a navrh-nout vhodnou metodiku měření účinnosti a efektivnosti sponzoringu pro firmu Skanska a.s. V úvodní části práce byl proveden rozbor teoretických poznatk, které se týkají, jak sa-motného sponzoringu, jeho členění, tak i metod, které se pouţívají při jeho měření. V praktické části následuje popis sponzorské činnosti ve vybrané firmě, kterou je Skanska a.s. a vzájemného vztahu s fotbalovým klubem 1. FC Brno. Poslední část práce byla věno-vána návrhu projektu účinného měření sponzoringu pro firmu Skanska a.s., závěrečnému hodnocení a doporučení pro management. |
cs |
dc.format |
95 s., 6 stran příloh. |
cs |
dc.format.extent |
2384513 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 05.05.2013 |
|
dc.subject |
Marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
Public relations
|
cs |
dc.subject |
sponzoring
|
cs |
dc.subject |
marketingový výzkum
|
cs |
dc.subject |
metody měření sponzoringu
|
cs |
dc.subject |
metodika měření účinnosti a efektivnosti sponzoringu
|
cs |
dc.subject |
Marketing communication
|
en |
dc.subject |
Public relations
|
en |
dc.subject |
sponsoring
|
en |
dc.subject |
marketing research
|
en |
dc.subject |
the methods of measuring sponsorship efficiency
|
en |
dc.subject |
the methodics of measuring sponsorship efficiency
|
en |
dc.title |
Projekt měření účinnosti sponzoringu sportu ve vybrané firmě |
cs |
dc.title.alternative |
Project metering come into operation sponsoring sport in choice firm |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Coufalová, Gabriela |
|
dc.date.accepted |
2008-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deal proposal project metering come into operation and effectiveness of Spon-zoring activities in the company Skanska a.s. The aim of to valorize sponsoring and to su-ggest suitable philosophy of metering come into operation and effectiveness of sponsoring for the firma Skanska a.s. In introductory parts of work is mentioned the analysis of the theoretical piece of knowledge that concern sponsoring, his segmentation, and also methods that use at his metering. Description of the sponsor activities in firma Skanska a.s. and mutual romance with 1. FC Brno is mentioned in practical part. The last part of the work was set on proposal of philosophy of metering of sponsoring for the firm Skanska a.s. and. with., final valution and recomemendation for management. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/174
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.rights.auth |
IP |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and management |
en |
dc.identifier.stag |
8950
|
|
dc.date.assigned |
2008-03-14 |
|
utb.result.grade |
B |
|