Humor a erotika v TV reklamě
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Horňák, Pavel
|
|
dc.contributor.author |
Ninhová, Thi Nam Binh
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:21Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:21Z |
|
dc.date.issued |
2022-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/50949
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce se zabývá tématem "Humor a erotika v TV reklamě". Práce se blíže věnuje kombinaci apelů humoru a erotiky u ne zcela tradičních produktů. Hlavním cílem této práce je zjistit, jak spotřebitelé vnímají tuto kombinaci v televizních reklamách a jestli mají nějaký vliv na jejich nákupní chování. V teoretické části je definován samotný pojem reklama, ale jsou zde také zasezeny historické kontexty humorné i erotické reklamy. V teoretické části nalezneme rovněž funkce reklamy a média, přes která se k nám reklama dostává. Dále se práce zaměřuje na jednotlivé apely humoru a erotiky zvlášť, ale i společně. Praktická část obsahuje autorčinu obsahovou analýzu, analýzu a vyhodnocení kvalitativního výzkumu ve formě focus group a kvantitativního výzkumu ve formě elektronického dotazníků |
|
dc.format |
172 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
televize
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
televizní reklama
|
cs |
dc.subject |
reklamní apely
|
cs |
dc.subject |
humor
|
cs |
dc.subject |
erotika
|
cs |
dc.subject |
sex
|
cs |
dc.subject |
emoce
|
cs |
dc.subject |
vtip
|
cs |
dc.subject |
kreati-vita
|
cs |
dc.subject |
nahota
|
cs |
dc.subject |
nahé tělo
|
cs |
dc.subject |
etika
|
cs |
dc.subject |
právo
|
cs |
dc.subject |
television
|
en |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
tv advertising
|
en |
dc.subject |
advertising appeals
|
en |
dc.subject |
humour
|
en |
dc.subject |
erotica
|
en |
dc.subject |
sex
|
en |
dc.subject |
emotion
|
en |
dc.subject |
joke
|
en |
dc.subject |
creativity
|
en |
dc.subject |
nudity
|
en |
dc.subject |
naked body
|
en |
dc.subject |
ethics
|
en |
dc.subject |
law
|
en |
dc.title |
Humor a erotika v TV reklamě |
|
dc.title.alternative |
Humour and Erotica in TV Advertising |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vysekalová, Jitka |
|
dc.date.accepted |
2022-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis is dealing with the topic "Humour and erotica in TV advertising". Above all it focuses on the use of the combination of humour and erotica appeals in advertising on not so traditional products. Aim of this thesis is to find out how consumer perceive the use of mentioned appeals combination in TV advertising and if it has any impact on their purchasing behaviour. The theoretical part defines advertising and the history of humour and erotica in advertising. We can also find function of advertising and medias, through which the advertising is promoted to us. It continues with defining appeal of humour and erotica separately then combined. The practical part contains author's content analysis, analyses and evaluation of results of qualitative research in focus group form and quantitative research in elevtronic questionnaire form. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
62535
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2022-04-15 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account