dc.contributor.advisor |
Jelénková, Libuše
|
|
dc.contributor.author |
Šindelková, Kristýna
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:20Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:20Z |
|
dc.date.issued |
2021-10-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/50924
|
|
dc.description.abstract |
Předložená diplomová práce se zaměřuje na zjištění kvality učebnic hudební výchovy pro 1., 2. a 3. ročník prvního stupně základní školy. Cílem této práce bylo zjistit, jaká je didaktická vybavenost vybraných učebnic a jaké názory a preference převládají u učitelů prvního stupně na vybrané učebnice hudební výchovy. Pozoronost v diplomové práci byla zaměřena na vybraná nakladatelství SPN, Nová škola a Taktik. Výzkumný vzorek tvořilo osm učebnic hudební výchovy a deset učitelů prvního stupně základní školy. Hlavní výzkumnou metodou bylo měření didaktické vybavenosti učebnic, které bylo doplněné o strukturované interview. Měřením didaktické vybavenosti bylo zjištěno, že učebnice dosahují průměrných hodnot převážně u verbálních komponentů učebnic. Nejvyšší hodnoty dosáhly učebnice hudební výchovy u obrazových komponentů. Z pohledu učitelů jsou nejčastěji kladně hodnoceny právě ty učebnice, které jsou vizuálně přitažlivé, doplněné o ilustrace a barevné grafické zpracování. |
|
dc.format |
84 s. (107 730 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
hudební výchova
|
cs |
dc.subject |
učebnice
|
cs |
dc.subject |
didaktická vybavenost učebnic
|
cs |
dc.subject |
strukturované interview
|
cs |
dc.subject |
music education
|
en |
dc.subject |
textbooks
|
en |
dc.subject |
didactic content of textbooks
|
en |
dc.subject |
structured interviews
|
en |
dc.title |
Analýza učebnic hudební výchovy na prvním stupni základní školy |
|
dc.title.alternative |
Analysis of Music Textbooks for 1st Grade of Primary Schools |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Klapko, Dušan |
|
dc.date.accepted |
2022-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
The submitted diploma thesis focuses on determining the quality of music education textbooks for the 1st, 2nd and 3rd year of primary school. The aim of this work was to find out what is the didactic content of selected textbooks and what opinions, and preferences prevail among primary school teachers in selected textbooks of music education. The attention of the diploma thesis was focused on selected publishers SPN, Nová škola and Taktik. The research sample consisted of 8 music education textbooks and 10 primary school teachers. The main research method was the measurement of the didactic equipment of the textbooks, which was supplemented by a structured interview. By measuring didactic equipment, it was found that the textbooks achieved average values mainly in the verbal components of the textbooks. The highest values were achieved by music education textbooks in image components. From the teachers' point of view, those textbooks that are visually appealing, supplemented by illustrations and color graphics, are most often positively evaluated. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
60150
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2022-04-22 |
|