Historie budoucnosti aneb české filmové sci-fi v čase
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Gogola, Jan
|
|
dc.contributor.author |
Richtr, Tomáš
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:19Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:19Z |
|
dc.date.issued |
2021-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/50914
|
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá mapováním sci-fi filmů natočených v Česku a Československu od počátků kinematografie do současnosti. V kapitole o porevoluční sci-fi kinematografii prostor dostávají nejen profesionální filmy, ale i studentské a amatérské. V analytické části se na základě porovnání filmů Ikarie XB 1 (1963) a Mars (2018) snažíme ukázat, jak se pracuje se sci-fi žánrem v současnosti oproti předchozím obdobím a zároveň analyzujeme filmy po dramaturgické stránce s cílem odhalit tendence typické pro současný sci-fi film. |
|
dc.format |
82 s. (156 717 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
sci-fi
|
cs |
dc.subject |
československé sci-fi
|
cs |
dc.subject |
žánrová kinematografie
|
cs |
dc.subject |
Ikarie XB 1
|
cs |
dc.subject |
Jindřich Polák
|
cs |
dc.subject |
Mars
|
cs |
dc.subject |
Benjamin Tuček
|
cs |
dc.subject |
science fiction
|
en |
dc.subject |
Czechoslovak science fiction
|
en |
dc.subject |
genre cinema
|
en |
dc.subject |
Ikarie XB 1
|
en |
dc.subject |
Jindřich Polák
|
en |
dc.subject |
Mars
|
en |
dc.subject |
Benjamin Tuček
|
en |
dc.title |
Historie budoucnosti aneb české filmové sci-fi v čase |
|
dc.title.alternative |
1. Theoretical Part:The History of Future or Czech Sci-fi Film in Time 2. Practical part: Audiovisual Work or Thematical Set of Audiovisual Works. Lenght at Least 20 Minutes or a Screenplay of 70 Pages or Two Screenplays Each of 20-30 Pages |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kocí, Irena |
|
dc.contributor.referee |
Polenský, Tomáš |
|
dc.date.accepted |
2022-06-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with the mapping of science fiction films made in the Czech Republic and Czechoslovakia from the beginnings of cinema to the present. In the chapter on post-revolutionary science fiction cinema it deals not only with professional films, but also with student and amateur films. In the analytical part, it compares Icarus XB 1 (1963) and Trash on Mars (2018) to show how the science fiction genre is handled in the present versus previous periods, while analysing the films dramaturgically in order to reveal tendencies typical of contemporary science fiction cinema. |
|
dc.description.department |
Ateliér Audiovize |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Audiovizuální tvorba - Režie a scenáristika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Audiovisual Arts - Directing and Screenwriting |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
MgA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Theory and Practice of Audiovisual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
60102
|
|
dc.date.submitted |
2022-05-12 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account