Podpora diverzity a inkluze v marketingové komunikaci značek
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Šramová, Blandína
|
|
dc.contributor.author |
Besedová, Martina
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:19Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:19Z |
|
dc.date.issued |
2022-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/50911
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zaměřuje na téma podpory diverzity a inkluzi v kontextu marketingové komunikace značek. V práci jsou definovány základní pojmy týkající se tématu, popsána teoretická východiska inkluzivního marketingu a na příkladech ukázány oblasti diverzity, které značky v rámci své marketingové komunikace podporují. Praktická část bakalářské práce se věnuje kvalitativnímu výzkumu zaměřenému na inkluzivní marketing v reklamách ve vztahu ke konkrétní vybrané minoritní skupině osob s tělesným handicapem. Na základě výzkumu provedeného formou polostrukturovaného rozhovoru se práce snaží přiblížit to, jaký zaujímají vybraní příslušníci generace Z přístup k otázkám podpory diverzity v reklamách a jakým způsobem vnímají, když v reklamách vystupují osoby s tělesným handicapem. |
|
dc.format |
79 s. (120 897 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
diverzita
|
cs |
dc.subject |
generace Z
|
cs |
dc.subject |
inkluze
|
cs |
dc.subject |
inkluzivní marketing
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
stereotyp
|
cs |
dc.subject |
tělesné postižení
|
cs |
dc.subject |
značka
|
cs |
dc.subject |
advertisement
|
en |
dc.subject |
brand
|
en |
dc.subject |
diversity
|
en |
dc.subject |
generation Z
|
en |
dc.subject |
inclusion
|
en |
dc.subject |
inclusive marketing
|
en |
dc.subject |
marketing communication
|
en |
dc.subject |
physical disability
|
en |
dc.subject |
stereotype
|
en |
dc.title |
Podpora diverzity a inkluze v marketingové komunikaci značek |
|
dc.title.alternative |
Promoting Diversity and Inclusion in Brands Marketing Communications |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Rožek, Michal |
|
dc.date.accepted |
2022-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis focuses on the topic of promoting diversity and inclusion in the context of brand marketing communication. The thesis defines the basic concepts related to the topic, describes the theoretical background of inclusive marketing, and uses examples to show the areas of diversity that brands promote in their marketing communication. The practical part of the bachelor thesis is devoted to qualitative research focused on inclusive marketing in advertisements in relation to a specific selected minority group of people with physical disabilities. Based on research conducted in the form of a semi-structured interview, the thesis seeks to shed light on how selected members of generation Z approach the issue of promoting diversity in advertisements and how they perceive advertisements featuring people with physical disabilities. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
62580
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2022-04-22 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account