Analýza konkurenceschopnosti vybrané společnosti
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Fafílek, Michael
|
|
dc.contributor.author |
Štěbrová, Tereza
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:18Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:18Z |
|
dc.date.issued |
2022-02-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/50890
|
|
dc.description.abstract |
Předmětem této bakalářské práce je popsat pomocí konkrétních analýz konkurenceschopnost předem vybrané společnosti a srovnat ji s jejími hlavními konkurenty. Cílem práce je navrhnout doporučení vedoucí ke zlepšení konkurenceschopnosti vybrané společnosti. V první části bakalářské práce jsou teoreticky popsány pojmy spojené s tématem a strategické analýzy. Strategické analýzy jsou následně aplikovány v praktické části na konkrétní společnost. V závěru práce jsou na základě výsledků analýz navrhnuty doporučení vedoucí ke zlepšení konkurenceschopnosti vybrané společnosti. |
|
dc.format |
74 s. (107 859 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Konkurence
|
cs |
dc.subject |
konkurenceschopnost
|
cs |
dc.subject |
Porterův model
|
cs |
dc.subject |
Benchmarking
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
Competition
|
en |
dc.subject |
competitiveness
|
en |
dc.subject |
Porter's model
|
en |
dc.subject |
Benchmarking
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.title |
Analýza konkurenceschopnosti vybrané společnosti |
|
dc.title.alternative |
The Analysis of Competitiveness of the Selected Company |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Matošková, Jana |
|
dc.date.accepted |
2022-06-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
The subject of this bachelor thesis is to describe the competitiveness of a selected company using specific analyses and to compare it with its main competitors. The aim of the thesis is to propose recommendations leading to the improvement of the competitiveness of the selected company. The first part of the bachelor thesis are described the terms associated with the topic and strategic analyses. Strategic analyses are then applied in the practical part to a particular company. At the end of the thesis are recommendations leading to the improvement of the competitiveness of the selected company which are proposed based on the results of the analyses. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Ekonomika a management podniku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Business Economics and Management |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
61695
|
|
dc.date.submitted |
2022-05-19 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account