dc.contributor.advisor |
Klapko, Dušan
|
|
dc.contributor.author |
Vanderková, Barbora
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:18Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:18Z |
|
dc.date.issued |
2021-10-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/50885
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá tématem sociální inkluze v českém školství. Cílem diplomové práce je popsat profesní zkušenosti učitelů prvního stupně základní školy s inkluzivním vzděláváním a s realizací těchto opatření do škol. V rámci sociální inkluze se zaměřujeme na žáky se sociálním znevýhodněním, konkrétněji romské žáky. Empirická část má charakter kvalitativního designu výzkumu. |
|
dc.format |
100 s. (159 017) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
sociální inkluze
|
cs |
dc.subject |
inkluzivní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
implementace opatření
|
cs |
dc.subject |
profesní zkušenosti učitelů
|
cs |
dc.subject |
žák se sociálním znevýhodněním
|
cs |
dc.subject |
social inclusion
|
en |
dc.subject |
inclusive education
|
en |
dc.subject |
implementation of measures
|
en |
dc.subject |
professional experience of teachers
|
en |
dc.subject |
pupil with social disadvantage
|
en |
dc.title |
Analýza profesní zkušenosti učitelů/učitelek prvního stupně ZŠ s implementací opatření sociální inkluze do škol |
|
dc.title.alternative |
Analysis of the Professional Experience of Primary School Teachers with the Implementation of Social Inclusion Measures in the Schools |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vašíková, Jana |
|
dc.date.accepted |
2022-05-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis deals with the topic of social inclusion in Czech education system. The aim of the diploma thesis is to describe the professional experience of primary school teachers with inclusive education and with the implementation of these measures in schools. As part of social inclusion, we focus on socially disadvantaged pupils, more specifically on Roma pupils. The empirical part has the character of qualitative research design. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
60152
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2022-04-21 |
|