Komunikace učitele a dětí v badatelsky orientovaném vzdělávání v mateřské škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Navrátilová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Staňková, Alena
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:17Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:17Z |
|
dc.date.issued |
2021-10-12 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/50863
|
|
dc.description.abstract |
Předmětem mé bakalářské práce je popsat a analyzovat komunikaci učitele a dětí při badatelských aktivitách v mateřské škole. Teoretická část práce vysvětluje pojmy komunikace, badatelsky orientované vzdělávání a kvalitu komunikace při badatelsky orientovaném vzdělávání. Praktická část práce se zaměřuje na realizací kvalitativního výzkumu s využitím nestrukturovaného pozorování. Hlavním cílem výzkumu bylo popsat, jak učitel komunikuje s dětmi při badatelských aktivitách v mateřské škole. Na závěr jsou interpretovány data a výsledky výzkumu a navržená doporučení pro praxi. |
|
dc.format |
53 s. (76 351 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Komunikace
|
cs |
dc.subject |
pedagogická komunikace
|
cs |
dc.subject |
BOV
|
cs |
dc.subject |
otázky učitele
|
cs |
dc.subject |
Communication
|
en |
dc.subject |
pedagogical communication
|
en |
dc.subject |
BOV
|
en |
dc.subject |
teacher questions
|
en |
dc.title |
Komunikace učitele a dětí v badatelsky orientovaném vzdělávání v mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
Communication between teachers and children in research education in kindergarten |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šmatelková, Nikola |
|
dc.date.accepted |
2022-06-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
The subject of my bachelor thesis is to describe and analyze the comunication of a teacher and children during eploratory activities in kindergarden. The teoretical part of the thesis explains the concepts of communication, exploration-oriented education a the quality of communication in exploration-oriented education. The practical part of the thesis focuses on conducting the realization of qualitite research using unstructured observation. The main aim of the research was to describe how the teacher communicates with children during exploratory activities in kindergarden. Finally, the data and the results of the research are interpreted and recommendations for practice are proposed. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.identifier.stag |
60247
|
|
dc.date.submitted |
2022-04-27 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account