Asistent pedagoga a jeho význam v inkluzivním procesu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Blaštíková, Lucie
|
|
dc.contributor.author |
Nedbal, Darek
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:16Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:16Z |
|
dc.date.issued |
2022-01-12 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/50836
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá problematikou významu a role asistenta pedagoga v procesu inkluzivního vzdělávání. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je členěna do tří kapitol, ve kterých se postupně věnujeme inkluzi v celospolečenském kontextu, jejím hlavním myšlenkám a principům, dále inkluzi ve školním prostředí, jejím jednotlivým komponentům a zejména pak asistentovi pedagoga jakožto neoddělitelné součásti procesu inkluzivního vzdělávání. Obsahem empirické části je výzkum, jehož cílem je porozumět významu asistentů pedagoga v procesu inkluzivního vzdělávání. S ohledem na cíl výzkumu byl zvolen kvalitativní přístup a jako metoda sběru dat polostrukturovaný rozhovor. Výzkumný soubor představuje šest asistentů pedagoga působících v základních školách ve Zlínském kraji. Součástí praktické části je rovněž analýza získaných dat, jejich vyhodnocení, následná interpretace a závěrečné shrnutí. |
|
dc.format |
130 s. (272 445 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
inkluze
|
cs |
dc.subject |
inkluzivní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
asistent pedagoga
|
cs |
dc.subject |
žák se speciálními vzdělávacími potřebami
|
cs |
dc.subject |
podpůrná opatření
|
cs |
dc.subject |
inkluzivní pedagog
|
cs |
dc.subject |
znevýhodněný žák
|
cs |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.subject |
integration education
|
en |
dc.subject |
special needs teacher
|
en |
dc.subject |
special educational needs student
|
en |
dc.subject |
support measures
|
en |
dc.subject |
integration pedagogue
|
en |
dc.subject |
disadvantaged student
|
en |
dc.title |
Asistent pedagoga a jeho význam v inkluzivním procesu |
|
dc.title.alternative |
An Assistant Pedagogue and Their Importance in the Inclusive Process |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Petr Šafránková, Anna |
|
dc.date.accepted |
2022-05-19 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma theses covers special needs teacher´s value and role in integration process. The theses is devided into a theoretical part and practical part. The theoretical part is devided into three chapters, in which we gradually focus on integration as society-wide context, its main ideas and principles, integration in the school environment, its individual components and mainly special needs teacher as an integral part of the process of integration education. The content of the empirical part is research, which aims to understand the importance of special needs teacher in the process of intergation education. With regard to the goal of the research, a qualitative approach was chosen and a semi-structured interview as a method of data collection. The research consists of six special needs teachers working in primary schools in the Zlín Region. The practical part also includes the analysis of the obtained data, their evaluation, subsequent interpretation and final summary. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
60655
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2022-04-20 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account