Film jako živý organismus: Modely spolupráce mezi zásadními departmenty produkce a režie u hraného filmu v prostředí českém a v prostředí zahraničních zakázek
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Mayer, Viktor
|
|
dc.contributor.author |
Rychlíková, Juliana
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:16Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:16Z |
|
dc.date.issued |
2021-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/50827
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá možnostmi spolupráce mezi zásadními filmovými departmenty režie a produkce v prostředí českém i v prostředí zahraničních zakázek. Je rozdělená do teoretické části, kde je hlavním záměrem metodologie pojmů a praktické části, která popisuje dva přístupy spolupráce i dvě odlišná prostředí. Cílem diplomové práce je analyzovat modely spolupráce, zejména jejich komparace v obou prostředích. Práce si klade za cíl upozornit na zásadní pilíře spolupráce, ale i poukázat na značné rozdíly při tvorbě českého a zahraničního projektu, včetně vyhodnocení. Práce se zaměřuje na dva přístupy spolupráce a jejich rozdíly v uplatnění a definici. Část se věnuje i umění spolupráce a faktoru lidského kapitálu, který rovněž hraje roli při uplatnění konkrétního modelu kooperace. Její součástí je také šestnáct rozhovorů s filmovými profesionály, které kvalitativním výzkumem dopomohly k tvarování samotné práce a vytvoření komplexnějšího stanoviska k modelům spolupráce a jejich zásadním aspektům. |
|
dc.format |
111 normo stran |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
film
|
cs |
dc.subject |
produkce
|
cs |
dc.subject |
režie
|
cs |
dc.subject |
modely spolupráce
|
cs |
dc.subject |
Česká republika
|
cs |
dc.subject |
zahraničí
|
cs |
dc.subject |
Barrandov
|
cs |
dc.subject |
preprodukce
|
cs |
dc.subject |
výroba
|
cs |
dc.subject |
struktura
|
cs |
dc.subject |
film
|
en |
dc.subject |
production
|
en |
dc.subject |
direction
|
en |
dc.subject |
models off cooperation
|
en |
dc.subject |
Czech republic
|
en |
dc.subject |
abroad
|
en |
dc.subject |
Barrandov
|
en |
dc.subject |
preproduction
|
en |
dc.subject |
production
|
en |
dc.subject |
structure
|
en |
dc.title |
Film jako živý organismus: Modely spolupráce mezi zásadními departmenty produkce a režie u hraného filmu v prostředí českém a v prostředí zahraničních zakázek |
|
dc.title.alternative |
Film as a Living Organism: Models of Cooperation between the Major Departments of Production and Directing in Feature Film in the Czech Environment and in the Environment of Foreign contracts |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Konečný, Lubomír |
|
dc.date.accepted |
2022-06-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with possibilities of cooperation between major film departments of directing and production in the environment of Czech projects and in the environment of foreign contracts. The work is divided into a theoretical part, where the main purpose is the methodology of concepts and a practical part which analyses two approaches of cooperation as well as two different environments mentioned above. The aim of the thesis is to analyse models of cooperation, including their comparability in both environments. The thesis draws attention to the fundamental pillars of cooperation, but also identifies considerable differences in the production of the Czech project in contrast to the foreign project, including the evaluation processes. The work focuses on two cooperative approaches and their differences in application and definition. Part of the thesis is also devoted the art of collaboration and the human capital factor, which also plays a role in applying a particular model of cooperation. It also includes sixteen interviews with film professionals, who have helped to shape the thesis itself through qualitative research and develop a more comprehensive opinion on cooperation models and their essential aspects. |
|
dc.description.department |
Ateliér Audiovize |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Produkce |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Film Production |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
MgA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Theory and Practice of Audiovisual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
60104
|
|
dc.date.submitted |
2022-05-11 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account