Spirituální gramotnost na 1. stupni ZŠ
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Jirásek, Ivo
|
|
dc.contributor.author |
Urbánková, Petra
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:14Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:14Z |
|
dc.date.issued |
2021-10-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/50786
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce Spirituální gramotnost na 1. stupni ZŠ se zabývá možnostmi rozvoje nenáboženské spirituální gramotnosti žáků. Cílem práce je zjistit, jaké možnosti rozvoje nenáboženské spirituální gramotnosti naznačují články v zahraničních odborných časopisech a popsat, jaké techniky a pomůcky používané v zahraničních základních školách napomáhají rozvoji nenáboženské spirituální gramotnosti žáků. Teoretická část shrnuje poznatky z oblasti spirituality a gramotnosti a popisuje teoretická východiska možností rozvoje nenáboženské spirituální gramotnosti v edukačním procesu. V praktické části je na základě kvalitativního výzkumu použita metoda přehledové studie a obsahové analýzy. |
|
dc.format |
79 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
spiritualita
|
cs |
dc.subject |
nenáboženská spiritualita
|
cs |
dc.subject |
transcendence
|
cs |
dc.subject |
spirituální gramotnost
|
cs |
dc.subject |
spirituality
|
en |
dc.subject |
non-religious spirituality
|
en |
dc.subject |
transcendence
|
en |
dc.subject |
spiritual literacy
|
en |
dc.title |
Spirituální gramotnost na 1. stupni ZŠ |
|
dc.title.alternative |
Spiritual Literacy at the First Grade of Elementary Schools |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Lukášová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2022-05-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis Spiritual literacy at the first grade of elementary schools deals with the possibilities of pupils development of non-religious spiritual literacy. The aim is to find out what possibilities of development of non-religious spiritual literacy are indicated by articles in foreign professional journals and to describe what teaching strategies and aids can help with pupils development of non-religious spiritual literacy. The theoretical part summarizes the knowledge in the field of spirituality and literacy and describes the theoretical basis for the development of non-religious spiritual literacy in education. In the practical part is based on qualitative research use research study and content analysis. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
60151
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2022-04-21 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account