Tematika gender v knihách pro děti mladšího školního věku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Jirásek, Ivo
|
|
dc.contributor.author |
Maceková, Nikola
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:10Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:10Z |
|
dc.date.issued |
2021-10-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/50687
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce se zabývá tematikou genderu ve vztahu ke knihám určeným dětem mladšího školního věku. Zatímco její teoretická část je zaměřena převážně na vymezení základních pojmů a shrnutí dosavadních poznatků z oblasti genderové tematiky vyskytující se v knihách určených dětem, praktická část je na základě stanovené metodologie věnována zkoumání vybraného souboru knih pomocí metod obsahové a tematické analýzy. Cílem výzkumu bylo zjistit, v jakých genderových rolích jsou zobrazeny hlavní postavy v knihách pro děti mladšího školního věku z hlediska binárního a nebinárního porozumění genderu. Kvantitativní data jsou přitom doplněna o hlubší pohled na přesahy jednotlivých postav do rozličných genderových prostorů, který umožňuje hlubší vhled do dané problematiky. |
|
dc.format |
74 s. (156 755 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
gender
|
cs |
dc.subject |
binární pojetí genderu
|
cs |
dc.subject |
nebinární pojetí genderu
|
cs |
dc.subject |
dětská literatura
|
cs |
dc.subject |
gender
|
en |
dc.subject |
binary concept of gender
|
en |
dc.subject |
non-binary concept of gender
|
en |
dc.subject |
children's literature
|
en |
dc.title |
Tematika gender v knihách pro děti mladšího školního věku |
|
dc.title.alternative |
Gender topics in books for younger school-aged children |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Gavora, Peter |
|
dc.date.accepted |
2022-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
The main theme of this thesis are gender topics in books for younger school-aged children. While the theoretical part is focused od defining basic concepts and summarizing existing knowledge in the field of gender which appears in books for children, the practical part involves a methodology that is dedicated to examining a selected set of children's books by using methods of content analysis and thematic analysis. The aim of the research was to find out in what gender roles the main characters are shown in books for younger school-aged children in terms of binary and non-binary concept of gender. Quantitative data is enriched by a deeper insight into the transcendence of all characters into other gender spaces allowing for a more comprehensive insight into the issue. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
60135
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2022-04-22 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account