Vnímání plus size modelek v reklamách na základě genderu recipientů
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Dolínková, Olga
|
|
dc.contributor.author |
Halámková, Šárka
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:06Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:06Z |
|
dc.date.issued |
2022-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/50610
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá vnímáním plus size modelek v reklamách v závislosti na pohlaví příjemce reklamního sdělení. Teoretická část popisuje ideál krásy, vliv médií na tělesný vzhled a genderové role a stereotypy v souvislosti s reklamou. Praktická část se zabývá plus size modelingem v kontextu s konkrétními značkami. Díky poznatkům kvantitativního a kvalitativního šetření z praktické části bude v projektové části navržena komunikační kampaň pro značku Le Chaton. |
|
dc.format |
103 s. (174 031 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
ideál krásy
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
vzhled
|
cs |
dc.subject |
tělesný vzhled
|
cs |
dc.subject |
média
|
cs |
dc.subject |
gender
|
cs |
dc.subject |
plus size modelky
|
cs |
dc.subject |
body diversity
|
cs |
dc.subject |
beauty standards
|
en |
dc.subject |
advertisement
|
en |
dc.subject |
appearance
|
en |
dc.subject |
physical appearance
|
en |
dc.subject |
media
|
en |
dc.subject |
gender
|
en |
dc.subject |
plus size models
|
en |
dc.subject |
body diversity
|
en |
dc.title |
Vnímání plus size modelek v reklamách na základě genderu recipientů |
|
dc.title.alternative |
Perception of Plus Size Models in Advertisements Based on the Gender of Recipients |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vysekalová, Jitka |
|
dc.date.accepted |
2022-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this thesis is to argue the perception of plus size models in advertisements depending on gender of the recipient. The theoretical part describes the ideal of beauty, the influence of the media on physical appearance and gender roles and stereotypes regarding to advertising. The practical part deals with plus size modeling in the specific brands context. Furthermore, the findings from quantitative and qualitative research in the practical part will serve as a foundation for a communication campaign of Le Chaton brand, outlined in the project section. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
62525
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2022-04-15 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account