Analýza nákupního zákaznického chování na internetu u vybraných věkových skupin
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Pilík, Michal
|
|
dc.contributor.author |
Ťuiková, Petra
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:02Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:02Z |
|
dc.date.issued |
2022-02-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/50527
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této bakalářské práce je analyzovat současné nákupní zákaznické chování na internetu u vybraných věkových skupin, stanovit doporučení a možné trendy v jejich nákupním chování. Praktická část práce byla zaměřena na nákupní chování na sociálních sítích a účastnění se livestream shoppingu u věkových kategorií 16-24 let a 25-34 let. Zvolený problém byl řešen za pomocí dotazníkového šetření. Navržené řešení obsahuje doporučení pro prodávající, kteří se zajímají o prodej svých produktů na sociálních sítích. Hlavním výsledkem této práce je zjištění současného stavu nákupního chování na sociálních sítích v České republice. |
|
dc.format |
84 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
livestream shopping
|
cs |
dc.subject |
nakupování
|
cs |
dc.subject |
nákupní chování
|
cs |
dc.subject |
sociální sítě
|
cs |
dc.subject |
spotřebitelé
|
cs |
dc.subject |
livestream shopping
|
en |
dc.subject |
shopping
|
en |
dc.subject |
shopping behavior
|
en |
dc.subject |
social networks
|
en |
dc.subject |
consumers
|
en |
dc.title |
Analýza nákupního zákaznického chování na internetu u vybraných věkových skupin |
|
dc.title.alternative |
The Analysis of Shopping Customer Behavior on the Internet for Selected Age Groups |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kubík, Josef |
|
dc.date.accepted |
2022-06-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis aims to analyze the current shopping customer behavior on the Internet for selected age groups and to set recommendations and possible trends in their shopping behavior. The practical part of the work was focused on shopping behavior on social networks and participation in Livestream shopping for the age categories 16-24 and 25-34. The selected problem was solved with the help of a questionnaire survey. The proposed solution contains recommendations for sellers interested in selling their products on social networks. The main result of this work is to determine the current state of shopping behavior on social networks in the Czech Republic. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Ekonomika a management podniku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Business Economics and Management |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
61700
|
|
dc.date.submitted |
2022-05-18 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account