Ekonomika rodiny z pohledu žáků devátých tříd základní školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Martincová, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Pechová, Renáta
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:01Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:01Z |
|
dc.date.issued |
2022-01-26 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/50509
|
|
dc.description.abstract |
Předkládaná práce se zabývá otázkou, jaký má rodina vliv na výchovu k finanční gramotnosti. Teoretická část je zaměřena na definování finanční gramotnosti a specifikaci jejich složek. Následně je pozornost věnována významu rodiny a jejímu vlivu na úroveň finanční gramotnosti dětí. Následuje část, která vymezuje úlohu školy v oblasti finanční gramotnosti. Praktická část navazuje pedagogickým výzkumem, kde je pomocí dotazníkového šetření zjišťován vliv rodiny na žáka a jeho znalosti v oblasti finanční gramotnosti. |
|
dc.format |
64 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
finanční gramotnost
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
peníze
|
cs |
dc.subject |
kapesné
|
cs |
dc.subject |
finanční vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
žák
|
cs |
dc.subject |
financial literacy
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
money
|
en |
dc.subject |
pocket money
|
en |
dc.subject |
Financial education
|
en |
dc.subject |
pupil
|
en |
dc.title |
Ekonomika rodiny z pohledu žáků devátých tříd základní školy |
|
dc.title.alternative |
Economy of a Family from the Point of View of Ninth Graders of a Primary School |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2022-05-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with what affects of financial literacy education in families. The theoretical part focuses on the definition of financial literacy and specification of its components. Part of thesis, pays attention, to the influence of families on this subject and especially how is this topic trasnferred from parents to child. In this part thesis also follows importance of school in education of Financial literacy their pupils. The practical part contains quantitative research and use questionnaires to investigate and support impact of family and school influence on children knowledge of Financial literacy. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
61470
|
|
dc.date.submitted |
2022-04-29 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account