Marketingová komunikace firmy Tescoma
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Dolínková, Olga
|
|
dc.contributor.author |
Zmeškalová, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:22:59Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:22:59Z |
|
dc.date.issued |
2022-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/50468
|
|
dc.description.abstract |
Cílem bakalářské práce je zhodnotit, se kterými komunikačními nástroji přijdou do kontaktu zákazníci nejčastěji, které komunikační nástroje využívají, a kterých naopak nevyužívají a považují je tedy za zbytečné a následný návrh možných zlepšení v rámci komunikačního mixu. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá komunikačním a marketingovým mixem a představuje komunikační strategie a fáze marketingového výzkumu. Tuto část zakončuje metodologie práce. Praktická část se zabývá představením firmy Tescoma a prvky komunikačního mixu, kterých aktuálně využívají. Dále jsou představeny a blíže popsány výsledky dotazníkového šetření, které jsou doplněny o poznatky Ing. Jindřicha Koláře, které byli získány na základě online rozhovoru. Je uplatněna analýza SWOT, následně zodpovězení výzkumných otázek a sepsána vhodná doporučení. |
|
dc.format |
91 s. (132 573 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
komunikační mix
|
cs |
dc.subject |
marketingový mix
|
cs |
dc.subject |
komunikační strategie
|
cs |
dc.subject |
marketingový výzkum
|
cs |
dc.subject |
Communication in marketing
|
en |
dc.subject |
communication mix
|
en |
dc.subject |
marketing mix
|
en |
dc.subject |
communication strategy
|
en |
dc.subject |
marketing research
|
en |
dc.title |
Marketingová komunikace firmy Tescoma |
|
dc.title.alternative |
Marketing Communications of Tescoma Company |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Gamalová, Kamila |
|
dc.date.accepted |
2022-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of the bachelor thesis is to evaluate with which communication tools customers come into contact most often, which communication tools they use and which they do not use and therefore consider them unnecessary and subsequent proposal for possible improvements in the communication mix. The work is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part deals with the communication and marketing mix and presents the communication strategies and phases of marketing research. This part ends with the methodology of work. The practical part deals with the introduction of Tescoma and the elements of the communication mix that they currently use. Furthermore, the results of the questionnaire survey are presented and described in more detail, which are supplemented by the findings of Ing. Jindřich Kolář, which were obtained on the basis of an online interview. A SWOT analysis is applied, followed by answers to research questions and appropriate recommendations are made. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
62621
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2022-04-22 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account