Antihrdinky a jejich vývoj ve filmu 21. století: Bridget, Margaret, Cassandra a Karla

DSpace Repository

Language: English čeština 

Antihrdinky a jejich vývoj ve filmu 21. století: Bridget, Margaret, Cassandra a Karla

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gogola, Jan
dc.contributor.author Ralevská, Ida
dc.date.accessioned 2022-07-15T09:22:55Z
dc.date.available 2022-07-15T09:22:55Z
dc.date.issued 2021-12-01
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/50375
dc.description.abstract Ženské antihrdinky jsou dlouho součástí filmu. Už Audrey Hepburn ve filmu Funny Face (dir. Stanley Donen, 1957), si získala mnoho příznivkyň, když se do ní mohli diváci vžít díky její obyčejnosti, která odkrývala i ty méně líbivé atributy. Stydlivost, trochu nešikovnost a komičnost. Tato práce se zabývá vývojem tohoto typu ženských antihrdinek v 21. století v sociálním kontextu vývoje feminismu. Teoretická část demonstruje tento proces na analýze třech vybraných filmů mezi lety 2000-2020 a hledá prvky, z kterých se postupem času staly klišé. Práce taktéž slouží jako studie k studentskému diplomovému filmu Karla aneb Tak trochu roadmovie, na který aplikuje stejnou analýzu a zkoumá tak jeho režijní uchopení.
dc.format 59
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject ženské antihrdinky cs
dc.subject feminismus cs
dc.subject klišé cs
dc.subject film cs
dc.subject female antiheroes en
dc.subject feminism en
dc.subject clichés en
dc.subject film en
dc.title Antihrdinky a jejich vývoj ve filmu 21. století: Bridget, Margaret, Cassandra a Karla
dc.title.alternative Antiheroines and Their Development in Cinematography of 21st Century: Bridget, Margaret, Cassandra and Karla
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Kocí, Irena
dc.contributor.referee Marešová, Lenka
dc.date.accepted 2022-06-15
dc.description.abstract-translated Female antiheroes have long been part of the film. Audrey Hepburn has already gained many fans in the film Funny Face (dir. Stanley Donen, 1957), when viewers were able to get used to it thanks to its commonness, which revealed even the less pleasing attributes. Shyness, a little awkwardness and comedy. This work deals with the development of this type of female antihero in the 21st century in the social context of the development of feminism. The theoretical part demonstrates this process on the analysis of three selected films between the years 2000-2020 and looks for elements that have become clichés over time. The work also serves as a study for the student diploma film Karel or A Little Roadmovie, to which he applies the same analysis and thus examines its directing grip.
dc.description.department Ateliér Audiovize
dc.thesis.degree-discipline Audiovizuální tvorba - Režie a scenáristika cs
dc.thesis.degree-discipline Audiovisual Arts - Directing and Screenwriting en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name MgA.
dc.thesis.degree-program Teorie a praxe audiovizuální tvorby cs
dc.thesis.degree-program Theory and Practice of Audiovisual Arts en
dc.identifier.stag 60100
dc.date.submitted 2022-05-13


Files in this item

Files Size Format View Description
ralevská_2022_dp.pdf 1.587Mb PDF View/Open None
ralevská_2022_op.pdf 214.6Kb PDF View/Open None
ralevská_2022_vp.pdf 198.6Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account