dc.contributor.advisor |
Gogola, Jan
|
|
dc.contributor.author |
Ralevská, Ida
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:22:55Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:22:55Z |
|
dc.date.issued |
2021-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/50375
|
|
dc.description.abstract |
Ženské antihrdinky jsou dlouho součástí filmu. Už Audrey Hepburn ve filmu Funny Face (dir. Stanley Donen, 1957), si získala mnoho příznivkyň, když se do ní mohli diváci vžít díky její obyčejnosti, která odkrývala i ty méně líbivé atributy. Stydlivost, trochu nešikovnost a komičnost. Tato práce se zabývá vývojem tohoto typu ženských antihrdinek v 21. století v sociálním kontextu vývoje feminismu. Teoretická část demonstruje tento proces na analýze třech vybraných filmů mezi lety 2000-2020 a hledá prvky, z kterých se postupem času staly klišé. Práce taktéž slouží jako studie k studentskému diplomovému filmu Karla aneb Tak trochu roadmovie, na který aplikuje stejnou analýzu a zkoumá tak jeho režijní uchopení. |
|
dc.format |
59 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
ženské antihrdinky
|
cs |
dc.subject |
feminismus
|
cs |
dc.subject |
klišé
|
cs |
dc.subject |
film
|
cs |
dc.subject |
female antiheroes
|
en |
dc.subject |
feminism
|
en |
dc.subject |
clichés
|
en |
dc.subject |
film
|
en |
dc.title |
Antihrdinky a jejich vývoj ve filmu 21. století: Bridget, Margaret, Cassandra a Karla |
|
dc.title.alternative |
Antiheroines and Their Development in Cinematography of 21st Century: Bridget, Margaret, Cassandra and Karla |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kocí, Irena |
|
dc.contributor.referee |
Marešová, Lenka |
|
dc.date.accepted |
2022-06-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
Female antiheroes have long been part of the film. Audrey Hepburn has already gained many fans in the film Funny Face (dir. Stanley Donen, 1957), when viewers were able to get used to it thanks to its commonness, which revealed even the less pleasing attributes. Shyness, a little awkwardness and comedy. This work deals with the development of this type of female antihero in the 21st century in the social context of the development of feminism. The theoretical part demonstrates this process on the analysis of three selected films between the years 2000-2020 and looks for elements that have become clichés over time. The work also serves as a study for the student diploma film Karel or A Little Roadmovie, to which he applies the same analysis and thus examines its directing grip. |
|
dc.description.department |
Ateliér Audiovize |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Audiovizuální tvorba - Režie a scenáristika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Audiovisual Arts - Directing and Screenwriting |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
MgA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Theory and Practice of Audiovisual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
60100
|
|
dc.date.submitted |
2022-05-13 |
|