Názory rodičů na vzdělávání ve věkově heterogenních třídách mateřských škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Horníčková, Beata
|
|
dc.contributor.author |
Mikulková, Michaela
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:22:54Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:22:54Z |
|
dc.date.issued |
2021-10-12 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/50358
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce výzkumného typu je zaměřena na názory rodičů na vzdělávání ve věkově heterogenních třídách. Cílem je zjistit názory rodičů a získat odpovědi na výzkumné otázky. Teoretická část se věnuje vývoji dítěte, vztahu rodiče k dítěti a důležitosti výchovy a vzdělávání v domácích podmínkách. Dále obsahuje přínosy a rizika vzdělávání ve věkově heterogenních třídách mateřských škol. Praktická část seznamuje s výsledky výzkumu, který byl proveden s rodiči dětí navštěvující věkově homogenní i věkově heterogenní třídy mateřských škol. Jednalo se o dostupný výběr rodičů ze Zlínského kraje a výzkum probíhal prostřednictvím dotazníkového šetření. |
|
dc.format |
69 s. (110 403 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
socializace
|
cs |
dc.subject |
věkově heterogenní třída
|
cs |
dc.subject |
věkově homogenní třída
|
cs |
dc.subject |
socialization
|
en |
dc.subject |
age-heterogeneous class
|
en |
dc.subject |
age-homogeneous class
|
en |
dc.title |
Názory rodičů na vzdělávání ve věkově heterogenních třídách mateřských škol |
|
dc.title.alternative |
Parents' opinions on education in age-heterogeneous kindergarten classes |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Navrátilová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2022-06-01 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor´s theses of reseach type is focused on the opinions of parents on the education in age heterogenous classes. The main aim of this work is to find out the parents' opinions and to find out the answers to the research questions. The theoretical part is devoted to the child's evolution, the relationship between the parent to the child and the importance of the education in the home conditions. It also contains the benefits and the risks in the age heterogenous classes in the kindergartens. The practical part gets to know the results of the survey, which was realized with the parents of the children who attend age homogenous and age heterogenous classes in the kindergartens. This was an available selection of par-ents from the Zlín Region and the research was conducted through a questionnaire survey |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.identifier.stag |
60203
|
|
dc.date.submitted |
2022-04-29 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account