Vztah vizualizace k hudební skladbě ve videoklipech Petra Simona
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kocí, Irena
|
|
dc.contributor.author |
Zbořil, Dominik
|
|
dc.date.accessioned |
2021-10-04T11:58:54Z |
|
dc.date.available |
2021-10-04T11:58:54Z |
|
dc.date.issued |
2020-12-02 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/49986
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce pojednává o hudební skladbě a její vizualizaci v podobě videoklipu. Obeznamuje čtenáře se základní historií hudebního videoklipu v České republice a představuje nejúspěšnější české videoklipy posledních let. Práce předkládá několik teorií členění videoklipů. Zaměřuje se na tvorbu současného českého autora hudebních videoklipů Petra Simona a za využití analýzy filmového stylu Davida Bordwella a Kristin Thompsonové přináší rozbor tří jeho nejpopulárnějších vizuálních ztvárnění hudebních skladeb. |
|
dc.format |
72 s. (116 010 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
hudební videoklip
|
cs |
dc.subject |
vizualizace skladby
|
cs |
dc.subject |
Petr Simon
|
cs |
dc.subject |
music video
|
en |
dc.subject |
song visualization
|
en |
dc.subject |
Petr Simon
|
en |
dc.title |
Vztah vizualizace k hudební skladbě ve videoklipech Petra Simona |
|
dc.title.alternative |
1. Theoretical part: The relationship of visualization to the musical composition in music videos by Petr Simon - MgA. Irena Kocí, Ph.D. 2. Practical part: Directing an audiovisual work (produced in the FMK controlled production system) in a minimum length of 12 minutes, in the output quality specified in the AAV Production Book. - MgA. Irena Kocí, Ph.D |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Dvořáčková, Markéta |
|
dc.contributor.referee |
Gogola, Jan |
|
dc.date.accepted |
2021-08-27 |
|
dc.description.abstract-translated |
This Bachelor's thesis deals with music composition and its visualization in the form of a video clip. The thesis introduces basic history of the music video genre in the Czech Republic and presents the most successful Czech music videos of recent years. Furthermore, the thesis discusses several theories of classifying video clips. It also focuses on the work of the contemporary Czech music video artist Petr Simon and, using David Bordwell's and Kristin Thompson's analysis of film style, it presents an analysis of three of Simon's most popular visual representations of music compositions. |
|
dc.description.department |
Ateliér Audiovize |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Audiovizuální tvorba - Režie a scenáristika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Audiovisual Arts - Directing and Screenwriting |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
BcA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Theory and Practice of Audiovisual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
57236
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2021-08-02 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account