[NEOBHÁJENO] Marketing tools in managing economic risks in SMEs in CZ

DSpace Repository

Language: English čeština 

[NEOBHÁJENO] Marketing tools in managing economic risks in SMEs in CZ

Show simple item record

dc.contributor.advisor Dvorský, Ján
dc.contributor.author Benyahya, Ismail
dc.date.accessioned 2021-10-04T11:58:52Z
dc.date.available 2021-10-04T11:58:52Z
dc.date.issued 2021-01-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/49939
dc.description.abstract Na jakémkoli trhu můžeme najít některé fluktuující prvky, které poškozují společnosti a podniky, a to jsou obchodní podmínky. Tyto podmínky mohou být ve prospěch některých subjektů před ostatními, které by mohly být katastroficky ovlivněny. Tyto podmínky jsou takzvaným ekonomickým rizikem. Rizikový prvek se obvykle používá spolu s investováním peněz nebo obchodováním. Tento typ rizika je považován za nejobtížnější riziko předvídat a řídit. U velkých společností (250 a více zaměstnanců) nemusí být tyto druhy rizik jejich hlavním zájmem, protože jsou dostatečně silné a flexibilní, aby je snadno překonaly. Na druhou stranu pro malé a střední podniky může být těžší se s těmito riziky vypořádat, k nedostatku zdrojů a špatné finanční síle. Všechny podniky si jsou však těchto nežádoucích rizik vědomy a snaží se jejich účinek řídit, překonávat a minimalizovat. Cílem mé diplomové práce je zabývat se aspekty řízení ekonomických rizik, zejména v malých a středních podnicích v České republice, které jsou ve srovnání s velkými podniky považovány za zranitelnější vůči rizikům. Teoretická část obsahuje přehled literatury z pohledu autorů a vědců definujících základní pojmy ekonomického rizika. Analytická část se skládá z aktuálních informací o českém podnikatelském prostředí, následovaných výsledky průzkumu provedeného mezi různými českými subjekty. Závěry získané z analytické části práce pak poslouží jako základ pro vytvoření strategií a nástrojů k vytvoření silného systému proti ekonomickému riziku.
dc.format 95 p.
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Řízení rizik cs
dc.subject aspekty řízení rizik cs
dc.subject malé a střední podniky cs
dc.subject strategie řízení rizik cs
dc.subject ekonomická rizika cs
dc.subject Risk management en
dc.subject risk management aspects en
dc.subject small and medium-sized enterprises en
dc.subject SMEs en
dc.subject risk management strategies en
dc.subject Economic risk en
dc.title [NEOBHÁJENO] Marketing tools in managing economic risks in SMEs in CZ
dc.title.alternative [NEOBHÁJENO] Marketing tools in managing economic risks in SMEs in CZ
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Klapalová, Alena
dc.date.accepted 2021-09-06
dc.description.abstract-translated In any market, we can find some fluctuating elements that harm companies and enterprises and those are the business conditions. Those conditions might be in favor of some entities over others That might be affected catastrophically. Those conditions are what so-called economic risk. The element of risk is usually used along with investing money or doing business. This type of risk is considered as the most difficult risk to forecast and to manage. For large companies (250 or more employee) those kinds of risks may not be their main concern as they are strong and flexible enough to overcome them easily, In the other hand, For SME's might it be harder to deal with those risks, mainly due to the lack of resources and poor financial power. However, all enterprises are aware of those unwanted risks and trying to manage, overcome and minimize their effect. The objective of my diploma thesis is to dig into economic risk management aspects, especially in in the small and medium-sized enterprises Czech Republic as they are considered more vulnerable to risks compared to large enterprises. The theoretical part includes literature overview from the perspective of authors and scholars defining the basic concepts of economic risk. The analytical part consists of the current information about Czech business environment, followed by the results of the survey conducted among Czech's different entities. The conclusions obtained from the analytical part of the work then will serve as a basis of creating strategies and tools to establish strong system against the economic risk.
dc.description.department Ústav managementu a marketingu
dc.description.result neobhájeno
dc.thesis.degree-discipline Management and Marketing cs
dc.thesis.degree-discipline Management and Marketing en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Ing.
dc.thesis.degree-program Economics and Management cs
dc.thesis.degree-program Economics and Management en
dc.identifier.stag 58694
utb.result.grade F
dc.date.submitted 2021-08-20


Files in this item

Files Size Format View Description
benyahya_2021_dp.pdf 1.796Mb PDF View/Open None
benyahya_2021_op.docx 29.61Kb Unknown View/Open None
benyahya_2021_vp.docx 23.06Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account