Návrh přírodovědného portfolia dítěte pro mateřské školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Trávníčková, Petra
|
|
dc.contributor.author |
Vargová, Lenka
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:58:23Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:58:23Z |
|
dc.date.issued |
2020-10-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/49688
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce má aplikační charakter a je zaměřena na aplikaci přírodovědného portfolia v prostředí mateřské školy. Cílem této bakalářské práce je zpracovat, realizovat, ověřit a evaluovat badatelsky orientované aktivity s využitím přírodovědného portfolia v prostředí mateřské školy s dětmi předškolního věku. V teoretické části práce jsou vymezeny pojmy související s přírodovědným vzděláváním, badatelsky orientovaným vzděláváním a je zde objasněn pojem portfolio. Výstupem aplikační části práce je popis realizace badatelských aktivit s využitím přírodovědného portfolia v mateřské škole, evaluace realizovaných aktivit a zpracování doporučení pro praxi mateřských škol. |
|
dc.format |
112 s. (118 776 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
badatelsky orientované vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
badatelské aktivity
|
cs |
dc.subject |
přírodovědné portfolio
|
cs |
dc.subject |
inquiry-based education
|
en |
dc.subject |
inquiry-based activities
|
en |
dc.subject |
science portfolio
|
en |
dc.title |
Návrh přírodovědného portfolia dítěte pro mateřské školy |
|
dc.title.alternative |
Proposal of a child's science portfolio for kindergartens |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Wiegerová, Adriana |
|
dc.date.accepted |
2021-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis has an application character and is focused on the application of the science portfolio in the environment of the kindergarten. The aim of this bachelor's thesis is to process, implement, verify and evaluate inquiry-based activities with the use of the science portfolio in the kindergarten with preschool children. The theoretical part of the thesis defines terms related to science education, inquiry-based education and clarifies the concept of portfolio. The output of the application part of the thesis is a description of the implementation of inquiry-based activities using the science portfolio in kindergarten, evaluation of implemented activities and the processing of recommendations for the practice of kindergartens. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
57224
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2021-04-29 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account