Učitel mateřské školy na konci profesní kariéry
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Deutscherová, Beáta
|
|
dc.contributor.author |
Vaculíková, Blanka
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:58:22Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:58:22Z |
|
dc.date.issued |
2020-10-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/49686
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce má teoreticko - empirický charakter. Cílem práce je zhodnotit profesní kariéru učitelem mateřské školy. V teoretické části jsou sumarizovány poznatky o učitelské profesi a vývoj profesní kariéry učitele mateřské školy. V empirické části jsou prezentovány výsledky empirického výzkumu. Data k výzkumu byla získána prostřednictvím polostrukturovaného interview se čtyřmi ředitelkami a pěti učitelkami mateřských škol v České republice. Analýzou a zpracováním interview byly zpracovány kategorie, které zachycují zhodnocení profesní kariéry učitelem mateřské školy, popis jednotlivých faktorů, které ovlivňují profesní kariéru učitele mateřské školy a analýzu profesních milníků v profesní kariéře učitele mateřské školy. |
|
dc.format |
70 s. (97 191 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
profesní kariéra
|
cs |
dc.subject |
profesní dráha
|
cs |
dc.subject |
profese
|
cs |
dc.subject |
professional career
|
en |
dc.subject |
career
|
en |
dc.subject |
profession
|
en |
dc.title |
Učitel mateřské školy na konci profesní kariéry |
|
dc.title.alternative |
Kindergarten teacher at the end of a professional career |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Tallová, Barbora |
|
dc.date.accepted |
2021-06-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis has a theoretical - empirical character. The aim of the thesis is to evaluace the professional career of a kindergarten teacher. The theoretical part summarizes the knowledge about the teaching profession and the development of the professional career of a kindergarten teacher. The empirical part presents the results of empirical research. Data for the research were obtained through a semi-structured interview with four principals and five kindergarten teachers in the Czech Republic. The analysis and elaboration of the interview elaborated categories that capture the evaluation of the professional career of a kindergarten teacher a description of individual factors that affect the professional career of a kindergarten teacher and an analysis of professional milestones in the professional career of a kindergarten teacher. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
57222
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2021-04-28 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account