Copingové strategie využívané učiteli mateřských škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Pacholík, Viktor
|
|
dc.contributor.author |
Šajdlerová, Magdalena
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:58:22Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:58:22Z |
|
dc.date.issued |
2020-10-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/49681
|
|
dc.description.abstract |
Práce je zaměřena na copingové strategie využívané učiteli mateřských škol. Práce je teoreticko - empirická. Hlavním cílem práce je definovat využívané copingové strategie učiteli mateřských škol. V první části práce jsou představena teoretická východiska dané problematiky. Empirická část shrnuje a interpretuje výsledky provedeného kvantitativního výzkumu. Cílem výzkumu je popsat, jak učitelé mateřských škol přistupují ke stresu plynoucímu z profesních situací. Z výsledků průzkumu vyplynul fakt, že učitelé nejsou skupinou, která se přiklání k tzv. negativním copingovým strategiím a překvapením je, že někteří respondenti neznají pojem duševní hygiena. Z hypotézy bylo zjištěno, že existuje statisticky významný vztah mezi pracovním stresem učitelů MŠ a délkou praxe těchto učitelů. Tato závislost je však velmi slabá. |
|
dc.format |
78 s. (94 508 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
stresor
|
cs |
dc.subject |
stres
|
cs |
dc.subject |
coping
|
cs |
dc.subject |
duševní hygiena
|
cs |
dc.subject |
stressor
|
en |
dc.subject |
stress
|
en |
dc.subject |
coping
|
en |
dc.subject |
mental hygiene
|
en |
dc.title |
Copingové strategie využívané učiteli mateřských škol |
|
dc.title.alternative |
Coping strategies used by kindergarten teachers |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Matušů, Renáta |
|
dc.date.accepted |
2021-06-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis focuses on coping strategies for kindergarten and pre-school teachers. It is both a theoretical and empirical work. The main aim is to define what strategies pre-school teachers use for coping with stress. Part 1 presents a theoretical background of coping strategies. The empirical part summarises and interprets the results of quantitative research, the aim of which was to describe how pre-school teachers deal with professional stress. The results show that teachers do not resort to negative coping strategies, and that, rather surprisingly, some were not familiar with the term 'mental hygiene'. The hypothesis confirmed that there is a statistically relevant, though weak, relationship between levels of professional stress and length of work experience. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
57215
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2021-04-29 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account