Názory prarodičů na výchovu dětí předškolního věku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Tallová, Barbora
|
|
dc.contributor.author |
Sadílková, Kristýna
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:58:22Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:58:22Z |
|
dc.date.issued |
2020-10-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/49678
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na zjištění názorů starší generace na výchovu dětí předškolního věku. Cílem je zhodnotit, jaký názor mají prarodiče na výchovu dětí jejich rodiči. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V úvodní části se zabývám vymezením teoretických východisek týkajících se rodiny, funkcí rodiny a jejími charakteristickými znaky. Zajímá mne vztah rodičovství a prarodičovství. Další kapitolu směřuji k výchově a vývoji dítěte v konkrétním prostředí rodiny. V poslední kapitole popisuji jednotlivé výchovné styly. Praktická část je rozdělena na tři části. V první se věnuji metodologii samotného výzkumu na základě dotazníkového šetření. Ve druhé vyhodnocuji pomocí grafů získaná data z dotazníku. V poslední části uvádím závěrečné shrnutí mých výsledků. |
|
dc.format |
58 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
rodičovství
|
cs |
dc.subject |
prarodičovství
|
cs |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
parenthood
|
en |
dc.subject |
grandparents
|
en |
dc.title |
Názory prarodičů na výchovu dětí předškolního věku |
|
dc.title.alternative |
Opinions of grandparents on the education of preschool children |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Plisková, Barbora |
|
dc.date.accepted |
2021-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
The nachelor thesis is focused on finding out the opinions of the older generation on the education of preschool children. The aim is to evaluate the opinion of grandparents on the upbringing of children by theie parents. The work is divided into theoretical and practical part. In the introductory part I deal with the definition of theoretical background concerning the family, family functions and its characteristics. I´m interested in the relationship between parenting and grandparenting. The next chapter is directed to the education and development of the child in a specific family environment. In the last chapter I describe the individual education and development of the child in a specific family environment. The practical part is divided into three parts. In the first I deal with methodology of the research itself on the basis of a questionnaire survey. In the second, I evaluate the data obtained from the questionnaire using graphs. In the last part I present a final summary of my results. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
57211
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2021-04-30 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account