Převládající osobnostní typy u učitelek v lesních mateřských školách

DSpace Repository

Language: English čeština 

Převládající osobnostní typy u učitelek v lesních mateřských školách

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jirásek, Ivo
dc.contributor.author Pavlová, Lenka
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:58:22Z
dc.date.available 2021-07-26T10:58:22Z
dc.date.issued 2020-10-07
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/49677
dc.description.abstract Tato bakalářské práce je zaměřena na učitelky v lesních mateřských školách. Jejím hlavním cílem je určit osobnostní typy a kognitivní styly těchto učitelek. Kvantitativně orientovaný výzkum, který byl v práci použit, byl realizován elektronickým dotazníkem. Konkrétně indikátorem osobnostních typů MBTI. Nejprve vznikla teoretická část, ve které je na základě odborné literatury definována osobnost a typologie MBTI. Dále také specifika lesních mateřských škol a osobnost učitele. V praktické části, která vznikla po výzkumném šetření, jsou shrnuty výsledky. Z těch vyplývá, že převažujícími kognitivními styly u učitelek v lesních mateřských školách jsou styl NF (intuitivní typ s převahou cítění), objevující se u 50 % respondentek a styl SF (smyslový typ s převahou cítění), objevující se u 39 % respondentek. Z osobnostních typů jsou nejzastoupenější typ ISFJ (26 % respondentek) a ENFP (18 % respondentek). Uvedené kognitivní styly i osobnostní typy patří mezi nejčastěji zastoupené ve školství.
dc.format 51 s. (52 242 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Kognitivní styly cs
dc.subject lesní mateřské školy cs
dc.subject typologie osobnosti cs
dc.subject Cognitive styles en
dc.subject forest kindergartens en
dc.subject personality typology en
dc.title Převládající osobnostní typy u učitelek v lesních mateřských školách
dc.title.alternative Prevailing personality types in forest kindergarten teachers
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Lukášová, Hana
dc.date.accepted 2021-06-10
dc.description.abstract-translated This bachelor´s thesis is aimed at teachers of forest kindergartens. It main goal is to determine the personality types and cognitive styles of these teachers. The quantitatively oriented research used in this final work was carried out by an electronic questionnaire. Specifically, by an indicator of personality types of MBTI. At first was created a theoretical part where we defined MBTI personality and typology on the basis of professional literature. Furthermore, the specifics of forest kindergartens and the personality of the teachers were intended. The results are summarised in the practical part after the research investigation. These results indicate that the predominant cognitive styles of the forest kindergartens teachers are the NF styles (intuitive type with a predominance of feeling), occurring in 50% of the respondents and the SF style (sensory type with a predominance of feeling) occurring in 39% of the respondents. From the personality types, the most common types are ISFJ (26 % of respondents) and ENFP (18 % of respondents). These cognitive styles and personality types are among the most commonly represented in the education.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 57210
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2021-04-30


Files in this item

Files Size Format View Description
pavlová_2021_dp.pdf 4.249Mb PDF View/Open None
pavlová_2021_op.docx 18.11Kb Unknown View/Open None
pavlová_2021_vp.docx 19.65Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account