Přístupy k pohybové aktivitě dětí ve veřejných a lesních mateřských školách

DSpace Repository

Language: English čeština 

Přístupy k pohybové aktivitě dětí ve veřejných a lesních mateřských školách

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jirásek, Ivo
dc.contributor.author Mertová, Barbora
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:58:22Z
dc.date.available 2021-07-26T10:58:22Z
dc.date.issued 2020-10-07
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/49675
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá pohybovou aktivitou dětí ve veřejných a lesních mateřských školách. Hlavním cílem této práce bylo zjistit zastoupení pohybové aktivity ve zvolených veřejných a lesních mateřských školách. Dalším cílem bylo zjistit nejčastěji volené typy pohybové aktivity. Teoretická část je zastoupena shrnutím poznatků o veřejné a lesní mateřské škole. Součástí je také vymezení pojmů o rozvoji pohybové aktivity dětí a možnostmi výuky ve venkovním prostředí. K realizaci kvantitativně orientovaného výzkumu jsem použila metodu časového snímku dne, jejíž formulář vyplnily paní učitelky veřejných a lesích mateřských škol. Výsledky ukázaly, že průměrná denní pohybová aktivita dětí v lesních mateřských školách činí 103,6 min a ve veřejných 95,6 min. Pohybová aktivita dětí je tedy výše zastoupena v lesních mateřských školách. Nejčastěji volenými pohybovými aktivitami ve veřejných mateřských školách jsou pohybové hry a rozcvička. V lesních mateřských školách to jsou také pohybové hry, ale i cyklovýlety a stavění domků z přírodnin. Záznamy také ukázaly, že více času ve venkovním prostředí tráví jednoznačně lesní mateřské školy. V tomto případě můžeme tedy vyvodit závěr, že pobyt ve venkovním prostředí pozitivně ovlivňuje míru pohybové aktivity.
dc.format 48
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject veřejná mateřská škola cs
dc.subject lesní mateřská škola cs
dc.subject pohybová aktivita dětí cs
dc.subject dítě v předškolním věku cs
dc.subject časový snímek dne cs
dc.subject public kindergarten en
dc.subject forest kindergarten en
dc.subject physical activity of children en
dc.subject preschool child en
dc.subject time-lapse of the day en
dc.title Přístupy k pohybové aktivitě dětí ve veřejných a lesních mateřských školách
dc.title.alternative Approaches to physical activity of children in public and forest kindergartens
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Ovary Bulková, Kristína
dc.date.accepted 2021-06-10
dc.description.abstract-translated This thesis deals with the physical activity of children in public and forest kindergartens. The main aim of this work was to determine the representation of physical activity in selected public and forest kindergartens. Another aim was to find out the most frequently chosen types of physical activity. The theoretical part is represented by a summary of knowledge about public and forest kindergarten and it also includes the definition of concepts about the development of children's physical activity and the possibilities of teaching in the outdoor environment. To carry out quantitatively oriented research, the method of time-lapse of the day had been used, whose form was filled in by teachers of public and forest kindergartens. The results showed that the average daily children's physical activity in forest kindergartens is 103.6 minutes and 95.6 minutes in public kindergartens, therefore, the children's physical activity is higher in forest kindergartens. The most frequently chosen physical activities in public kindergartens are movement games and warm-up, however movement games are also frequently chosen in forest kindergartens as well as bicycle trips and the construction of houses made out of natural products. Records have also shown that more time outdoors is spend by forest kindergartens. In conclusion, the level of physical activity is positively affected by the outdoor environment.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 57208
utb.result.grade E
dc.date.submitted 2021-04-27


Files in this item

Files Size Format View Description
mertová_2021_dp.pdf 1.900Mb PDF View/Open None
mertová_2021_op.docx 19.80Kb Unknown View/Open None
mertová_2021_vp.docx 19.93Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account