Spolupráce mateřské školy a rodiny v rámci přípravy dítěte na vstup do základní školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Lorencová, Soňa
|
|
dc.contributor.author |
Ferkovičová, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:58:22Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:58:22Z |
|
dc.date.issued |
2020-10-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/49665
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce představuje kvantitativní výzkum na základě dvou nestandardizovaných dotazníků. Cílem práce je zjistit pohled rodičů dětí s povinnou předškolní docházkou a učitelů MŠ na spolupráci mateřské školy a rodiny v rámci přípravy dítěte na vstup do základní školy. Teoretická část dokumentu seznamuje se základní terminologií - učitel, dítě, rodina, spolupráce a její formy, komunikace. Praktická část představuje porovnání získaných výsledků a jejich grafické znázornění, zodpovězení výzkumných otázek a doporučení pro praxi. Na základě výzkumu tato práce představuje možnosti změn v oblasti spolupráce mateřské školy a rodiny. |
|
dc.format |
63 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
kooperace
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
pedagogická diagnostika
|
cs |
dc.subject |
mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
cooperation
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
pedagogical diagnostics
|
en |
dc.subject |
kindergarten
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.title |
Spolupráce mateřské školy a rodiny v rámci přípravy dítěte na vstup do základní školy |
|
dc.title.alternative |
Cooperation of kindergarten and family in child preparation to enter primary school |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Majerčíková, Jana |
|
dc.date.accepted |
2021-06-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis introduces quantitative research based on two non-standardized questionnaires. The aim is to determinate the view of parents of children with compulsory pre-school attendance and kindergarten teachers on the cooperation of the kindergarten and the family in the preparation of the child for entry into primary school. The theoretical part deals with basic terminology - a teacher, a child, a family, cooperation and its forms, communication. The practical part presents comparation of gained results and their graphic representation. Furthermore, answering research questions and recommendations for practice. Based on the research, this work presents the possibilities of changes in the cooperation between kindergarten and family. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
57194
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2021-04-27 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account