Rozvoj číselných představ dětí před nástupem do základní školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Tirpáková, Anna
|
|
dc.contributor.author |
Čaňová, Vladislava
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:58:22Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:58:22Z |
|
dc.date.issued |
2020-10-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/49663
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce má teoreticko-aplikační charakter. Práce je zaměřena na oblast číselných představ dětí před nástupem do základní školy. Teoretická část poskytuje poznatky z oblasti vývoje dítěte předškolního věku a poznatky z oblasti utváření světa čísel u dětí před nástupem do základní školy. V aplikační části je zpracována sada aktivit zaměřená k rozvoji číselných představ dětí předškolního věku. Tato sada aktivit byla zrealizována a evaluována ve vybrané mateřské škole. Z výsledné evaluace bylo vytvořeno doporučení pro praxi. |
|
dc.format |
73 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
číselné představy
|
cs |
dc.subject |
sociálně kognitivní teorie
|
cs |
dc.subject |
předškolní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
číslo
|
cs |
dc.subject |
numerical ideas
|
en |
dc.subject |
social cognitive theory
|
en |
dc.subject |
preschool education
|
en |
dc.subject |
number
|
en |
dc.title |
Rozvoj číselných představ dětí před nástupem do základní školy |
|
dc.title.alternative |
Development of numerical ideas of children before starting primary school |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Ovary Bulková, Kristína |
|
dc.date.accepted |
2021-06-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis has a theoretical-application character. The work is focused on the area of numerical ideas of children before entering primary school. The theoretical part provides knowledge in the field of development of preschool children and knowledge in the field of world formation of numbers in children before entering primary school. In the application part there is a set of activities focused on the development of numerical ideas of preschool children. This set of activities was implemented and evaluated in a selected kindergarten. Recommendations for practice were created from the resulting evaluation. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
57192
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2021-04-29 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account