Genderová preference hraček ve volné hře dětí v mateřské škole

DSpace Repository

Language: English čeština 

Genderová preference hraček ve volné hře dětí v mateřské škole

Show simple item record

dc.contributor.advisor Lukšík, Ivan
dc.contributor.author Vlčková, Adéla
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:58:21Z
dc.date.available 2021-07-26T10:58:21Z
dc.date.issued 2020-10-07
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/49657
dc.description.abstract Bakalářská práce má teoreticko - empirický charakter. Cílem práce je zjistit, jaké jsou genderové preference dětí při výběru hraček ke hře a zda se vlivem učitelky na hru a výběr hraček dětí tyto preference mění. Teoretická část práce se zaměřuje na vývojová hlediska v genderové socializaci, vymezuje koncepty poukazující na genderové rozdíly při volné hře mezi chlapci a dívkami, a sumarizuje poznatky o hře a hračce v předškolním věku. V empirické části jsou představeny výsledky kvalitativně orientovaného výzkumu, který jsem realizovala za pomoci zúčastněného pozorování, které probíhalo v mateřské škole ve Zlínském kraji. Data z výzkumu byla analyzována pomocí modifikované objektivní hermeneutiky.
dc.format 57 s. (84 576 znaků).
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject genderová preference cs
dc.subject genderové stereotypy cs
dc.subject hračka v předškolním věku cs
dc.subject hra v předškolním věku cs
dc.subject genderově citlivá výchova cs
dc.subject gender preference en
dc.subject gender stereotypes en
dc.subject toy in preschool age en
dc.subject play in preschool age en
dc.subject gender-sensitive education en
dc.title Genderová preference hraček ve volné hře dětí v mateřské škole
dc.title.alternative Gender preference of toys in free play of children in kindergarten
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Jirásek, Ivo
dc.date.accepted 2021-06-11
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis has a theoretical-empirical character. The work aims to find out the gender preferences of children when choosing toys to play with and how does the influence of teacher impact these preferences. The theoretical part of the thesis focuses on developmental aspects in gender socialization, defines concepts pointing to gender differences in free play between boys and girls, and summarizes knowledge about the game and toy in preschool age. The empirical part presents the results of qualitative research, which I carried out with the help of participatory observation, which took place in a kindergarten in the Zlín region. Research data were analyzed using modified objective hermeneutics.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 57185
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2021-04-29


Files in this item

Files Size Format View Description
vlčková_2021_dp.pdf 1.701Mb PDF View/Open None
vlčková_2021_op.docx 19.67Kb Unknown View/Open None
vlčková_2021_vp.docx 17.83Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account