dc.contributor.advisor |
Lukšík, Ivan
|
|
dc.contributor.author |
Vlčková, Adéla
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:58:21Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:58:21Z |
|
dc.date.issued |
2020-10-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/49657
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce má teoreticko - empirický charakter. Cílem práce je zjistit, jaké jsou genderové preference dětí při výběru hraček ke hře a zda se vlivem učitelky na hru a výběr hraček dětí tyto preference mění. Teoretická část práce se zaměřuje na vývojová hlediska v genderové socializaci, vymezuje koncepty poukazující na genderové rozdíly při volné hře mezi chlapci a dívkami, a sumarizuje poznatky o hře a hračce v předškolním věku. V empirické části jsou představeny výsledky kvalitativně orientovaného výzkumu, který jsem realizovala za pomoci zúčastněného pozorování, které probíhalo v mateřské škole ve Zlínském kraji. Data z výzkumu byla analyzována pomocí modifikované objektivní hermeneutiky. |
|
dc.format |
57 s. (84 576 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
genderová preference
|
cs |
dc.subject |
genderové stereotypy
|
cs |
dc.subject |
hračka v předškolním věku
|
cs |
dc.subject |
hra v předškolním věku
|
cs |
dc.subject |
genderově citlivá výchova
|
cs |
dc.subject |
gender preference
|
en |
dc.subject |
gender stereotypes
|
en |
dc.subject |
toy in preschool age
|
en |
dc.subject |
play in preschool age
|
en |
dc.subject |
gender-sensitive education
|
en |
dc.title |
Genderová preference hraček ve volné hře dětí v mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
Gender preference of toys in free play of children in kindergarten |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jirásek, Ivo |
|
dc.date.accepted |
2021-06-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis has a theoretical-empirical character. The work aims to find out the gender preferences of children when choosing toys to play with and how does the influence of teacher impact these preferences. The theoretical part of the thesis focuses on developmental aspects in gender socialization, defines concepts pointing to gender differences in free play between boys and girls, and summarizes knowledge about the game and toy in preschool age. The empirical part presents the results of qualitative research, which I carried out with the help of participatory observation, which took place in a kindergarten in the Zlín region. Research data were analyzed using modified objective hermeneutics. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
57185
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2021-04-29 |
|