dc.contributor.advisor |
Pacholík, Viktor
|
|
dc.contributor.author |
Šantová, Libuše
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:58:21Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:58:21Z |
|
dc.date.issued |
2020-10-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/49653
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce je zaměřena na dítě z pěstounské rodiny v prostředí mateřské školy. V teoretické části se zabývám problematikou pěstounské péče, jejího vývoje, současného pojetí a uzákonění v české legislativě. Zaměřila jsem se na dítě, které přichází do pěstounské rodiny, ale také na děti v mateřské škole, u kterých popisuji jednotlivá úskalí těchto dětí jak v rodině, tak v mateřské škole. Cílem mé práce je vysvětlit specifické projevy dětí z pěstounských rodin v mateřské škole. Jako metodu jsem použila polostrukturované interview a techniku otevřeného kódování. Z výzkumu vzešlo, že se děti projevují agresivně, vzdorovitě a mají tendenci opečovávat. Na tyto projevy měla vliv jak biologická, tak pěstounská rodina. Došla jsem také k závěru, že pro děti z pěstounských rodin může být problematické také samotné téma rodiny, kterému je v mateřské škole věnována pozornost. |
|
dc.format |
48 s. (69 123) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
pěstounská rodina
|
cs |
dc.subject |
socializace
|
cs |
dc.subject |
sociální skupina
|
cs |
dc.subject |
foster family
|
en |
dc.subject |
socialization
|
en |
dc.subject |
social group
|
en |
dc.title |
Dítě z pěstounské rodiny v prostředí mateřské školy |
|
dc.title.alternative |
The child from foster family in kindergarten |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Plisková, Barbora |
|
dc.date.accepted |
2021-06-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
This study is focused on foster care child in the environment of kindergarten. In theoretical section I focus on the issue of foster care, it´s development, current concept and Czech law. Also I focused on child who comes to foster family and children in kindregarten where I individually describe the pitfalls of these children in kindergarten. The aim of my study is to explain specific behavior problems of foster families children in kindergarten. As a method I used semi-structured interview and as a technigue I used open coding. The resaerch showed that children are aggressive, defiant, and tend to take care. These manifestation were influenced by biological and foster families. Also I came to conclusion that children from foster families may find the family topic problematic because kindergarten gives a lot of attention to this topic. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
57181
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2021-04-21 |
|