Dítě z pěstounské rodiny v prostředí mateřské školy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Dítě z pěstounské rodiny v prostředí mateřské školy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pacholík, Viktor
dc.contributor.author Šantová, Libuše
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:58:21Z
dc.date.available 2021-07-26T10:58:21Z
dc.date.issued 2020-10-07
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/49653
dc.description.abstract Tato práce je zaměřena na dítě z pěstounské rodiny v prostředí mateřské školy. V teoretické části se zabývám problematikou pěstounské péče, jejího vývoje, současného pojetí a uzákonění v české legislativě. Zaměřila jsem se na dítě, které přichází do pěstounské rodiny, ale také na děti v mateřské škole, u kterých popisuji jednotlivá úskalí těchto dětí jak v rodině, tak v mateřské škole. Cílem mé práce je vysvětlit specifické projevy dětí z pěstounských rodin v mateřské škole. Jako metodu jsem použila polostrukturované interview a techniku otevřeného kódování. Z výzkumu vzešlo, že se děti projevují agresivně, vzdorovitě a mají tendenci opečovávat. Na tyto projevy měla vliv jak biologická, tak pěstounská rodina. Došla jsem také k závěru, že pro děti z pěstounských rodin může být problematické také samotné téma rodiny, kterému je v mateřské škole věnována pozornost.
dc.format 48 s. (69 123)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject pěstounská rodina cs
dc.subject socializace cs
dc.subject sociální skupina cs
dc.subject foster family en
dc.subject socialization en
dc.subject social group en
dc.title Dítě z pěstounské rodiny v prostředí mateřské školy
dc.title.alternative The child from foster family in kindergarten
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Plisková, Barbora
dc.date.accepted 2021-06-08
dc.description.abstract-translated This study is focused on foster care child in the environment of kindergarten. In theoretical section I focus on the issue of foster care, it´s development, current concept and Czech law. Also I focused on child who comes to foster family and children in kindregarten where I individually describe the pitfalls of these children in kindergarten. The aim of my study is to explain specific behavior problems of foster families children in kindergarten. As a method I used semi-structured interview and as a technigue I used open coding. The resaerch showed that children are aggressive, defiant, and tend to take care. These manifestation were influenced by biological and foster families. Also I came to conclusion that children from foster families may find the family topic problematic because kindergarten gives a lot of attention to this topic.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 57181
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2021-04-21


Files in this item

Files Size Format View Description
šantová_2021_dp.pdf 1.856Mb PDF View/Open None
šantová_2021_op.docx 16.96Kb Unknown View/Open None
šantová_2021_vp.docx 19.99Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account