Práce učitelky mateřské školy s portfoliem dítěte
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Trávníčková, Petra
|
|
dc.contributor.author |
Struhelková, Lucie
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:58:21Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:58:21Z |
|
dc.date.issued |
2020-10-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/49652
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na práci učitelky s portfoliem dítěte v mateřské škole a na jeho využití v tomto prostředí. Teoretická část práce se zaměřuje na pojem portfolio, jeho rozdělení z hlediska typu a účelu, učitelovo "přesvědčení" a na jednotlivé účastníky tohoto procesu. Empirická část využívá kvalitativní design výzkumu. Výzkum byl realizován prostřednictvím využití metody interview s učitelkami mateřských škol. Výzkumná zjištění jsou interpretována a na závěr je představeno schéma a doporučení pro praxi při práci učitelek s portfoliem dítěte v mateřských školách. |
|
dc.format |
66 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
portfolio dítěte
|
cs |
dc.subject |
učitelovo "přesvědčení"
|
cs |
dc.subject |
hodnocení v předškolním vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
child's portfolio
|
en |
dc.subject |
teacher's "beliefs"
|
en |
dc.subject |
evaluation in pre-school education
|
en |
dc.title |
Práce učitelky mateřské školy s portfoliem dítěte |
|
dc.title.alternative |
Teacher's work with child´s portfolio in kindergarten |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Lukášová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2021-06-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor's thesis is focused on the work of a teacher with a child's portfolio in kindergarten and its use in this environment. The theoretical part of the thesis focuses on the concept of portfolio, its division in terms of type and purpose, the teacher's "beliefs" and the individual participants in this process. The empirical part is the qualitative design of the research. The research was carried out through the use of interview methods with kindergarten teachers. The research findings are interpreted and at the end the scheme and recommendations for practice in the work of teachers with the child's portfolio in kindergartens are presented. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
57180
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2021-04-27 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account