Komparace vzdělávacích programů zaměřených na preprimární vzdělávání ve Finsku a ČR
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Wiegerová, Adriana
|
|
dc.contributor.author |
Novotná, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:58:21Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:58:21Z |
|
dc.date.issued |
2020-10-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/49646
|
|
dc.description.abstract |
Předkládaná bakalářská práce se věnuje srovnávání dvou vzdělávacích systémů a kurikul pro preprimární vzdělávání ve Finsku a v České republice. Komparativní charakter práce začíná již teoretickou částí a ústí v praktické části do obsahové analýzy státních vzdělávacích programů obou zemí. Obsahová analýza vzdělávacích programů následně může posloužit inspiračně, k řešení aktuálního problému současného vzdělávacího programu pro preprimárního vzdělávání v České republice. |
|
dc.format |
56 s. (77 455 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
národní kurikulární dokumenty
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání v raném věku
|
cs |
dc.subject |
péče v raném věku
|
cs |
dc.subject |
preprimární vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
dimenze kurikula
|
cs |
dc.subject |
evaluace kurikula
|
cs |
dc.subject |
kurikulární změna
|
cs |
dc.subject |
komparace dokumentů
|
cs |
dc.subject |
national curricular documents
|
en |
dc.subject |
early childhood education
|
en |
dc.subject |
early childhood care preprimary education
|
en |
dc.subject |
dimension of curriculum
|
en |
dc.subject |
evaluation of curriculum
|
en |
dc.subject |
curriculum change
|
en |
dc.subject |
comparison of documents
|
en |
dc.title |
Komparace vzdělávacích programů zaměřených na preprimární vzdělávání ve Finsku a ČR |
|
dc.title.alternative |
Comparison of preprimary education programs in Finland and the Czech Republic |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Navrátilová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2021-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
The presented bachelor thesis deals with the comparison of two education systems and curricula for preprimary education in Finland and in the Czech Republic. The comparative character of the work begins with the theoretical part and ends in the practical part with the content analysis of state educational programs of both countries. The content analysis of educational programs can be used as an inspiration, to solve the actual problem of the current educational program for preprimary education in the Czech Republic. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
57173
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2021-04-22 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account