Názory učitelek mateřských škol na využití portfolia dítěte
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Lukášová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Churá, Veronika
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:58:21Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:58:21Z |
|
dc.date.issued |
2020-10-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/49639
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce se zabývá názory učitelek mateřských škol na využití portfolia dítěte. První kapitola teoretické části odkazuje na vymezení pojmu portfolio dítěte v mateřské škole a jeho vlastnosti. Druhá kapitola je zaměřena na didaktické poznatky o používání portfolia v MŠ. V poslední kapitole je vymezen dosavadní pohled učitelek mateřských škol na využívání portfolia při práci s dětmi a spolupráci s rodiči. Empirická část práce je realizovaná v duchu kvalitativního designu a hlavním cílem je interpretovat názory učitelek mateřských škol na využívání dětského portfolia v mateřských školách. |
|
dc.format |
66 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Názory učitelek
|
cs |
dc.subject |
dětské portfolio
|
cs |
dc.subject |
pedagogická diagnostika
|
cs |
dc.subject |
individualizace
|
cs |
dc.subject |
Teachers' opinions
|
en |
dc.subject |
children's portfolio
|
en |
dc.subject |
pedagogical diagnostics
|
en |
dc.subject |
individualization
|
en |
dc.title |
Názory učitelek mateřských škol na využití portfolia dítěte |
|
dc.title.alternative |
Nursery teachers' views on the use of the child's portfolio |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Trávníčková, Petra |
|
dc.date.accepted |
2021-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis focuses on the kindergarten's teachers' opinion on using the children's portfolio. The theoretical part refers to the understanding of a term children's portfolio in kindergarten and its properties. The theoretical part of this thesis refers to the relationship of the kindergarten teacher to the evaluation processes in the university. The second chapter defines the term portfolio. The second chapter focuses on defining the concept of portfolio. In the last chapter describe a teacher's current view on using a portfolio and cooperating with parents. In the last chapter I focus on the previous view of kindergarten teachers on the use of the portfolio in working with children and working with parents. Empirical part of the work is realized in the spirit of qualitative design and the main aim is to interpret the views of teachers of parent schools on the use of children's portfolios in parent schools. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
57166
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2021-04-28 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account